رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با اشاره به عدم استقبال شهروندان از ون‌هاي اختصاص يافته در مسیر آزمايشي شماره 32 اتوبوسراني شهرداري، از اختصاص مسيري جديد در اين باره خبر داد.
کد خبر: ۶۲۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 24 June 2018

چندي پيش سازمان حمل و نقل بار و مسافر يزد با ايجاد يك مسیر آزمایشی با عنوان «مسير شماره 32» براي خدمات‌رساني به حمل و نقل عمومي شهر يزد از طريق دو دستگاه ون ايسوزو اقدام كرد ولي آنچنان كه بايد استقبالي از آن نشد.

پيگيري ميداني ايسنا و گفت‌وگو با شهروندان در مورد علت اين عدم استقبال حكايت از اين داشت كه بسياري از شهروندان از ايجاد چنين مسير جديد اصلاً اطلاعي نداشتند و در اين رابطه تبليغات خوبي صورت نرگفته بود.

برخي از شهروندان نيز معتقد بودند كه به دليل نداشتن مشخصه‌ متمايز كننده اين ون‌ها از ون‌هاي شخصي و موسسات كرايه‌اي، برخي افراد ون‌هاي شهرداري را به جاي ون‌هاي مذكور اشتباه مي‌گرفتند و لذا از انها استفاده نمي‌كردند.

از سوي ديگر برخي از مردم نیز ندانسته و نپرسیده قیمت استفاده از اين ناوگان و مسیر آزمايشي تعيين شده را بیشتر از ناوگان اتوبوس شهري تصور می‌کردند و در حالي كه اين ون‌ها در درون ايستگاه ايستاده بود، در انتظار اتوبوس‌هاي معمول شهرداري انتظار مي‌كشيدند.

با اين وجود سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري با نظر به اين كه در برخي معابر كم عرض و پرتردد شهر يزد استفاده از ون به جاي اتوبوس مي‌تواند كارسازتر و موثرتر باشد، با تغيير مسير مذكور، اين طرح آزمايشي براي دو ماه ديگر در مسيري جديد پيگيري مي‌كند.

«محمدرضا شفیعی» رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به عدم استقبال مردم از طرح آزمايشي مسیر شماره 32، اظهار مي‌كند: اين مسیر از میدان شهید بهشتی آغاز و پس از پيمودن خیابان امام(ره)، خیابان مهدی، بلوار شهید عاصی زاده، خیابان سلمان فارسی، مجموعه امیرچخماق به مسیر بازگشت در خیابان امام(ره) و نهايتاً میدان شهید بهشتی ختم می‌شد.

وی با اشاره به اختصاص دو دستگاه ون ایسوزو براي اين مسير، مي‌گويد: به دنبال عدم استقبال مردم از مسیر مذکور، آن را تغيير داديم.

وی در مورد اين مسیر جدید نيز تصریح مي‌كند: مسیر جديد از پایانه دولت‌آباد آغاز و پس از طی خیابان انقلاب، چهارراه بعثت، خیابان قیام، خیابان مهدی، خیابان عاصی‌زاده، خیابان سلمان، مجدداً در مسيبير برگشت به خیابان قیام، خیابان انقلاب و پایانه دولت آباد باز می‌گردد.

این مسئول علت انتخاب مسیر جديد كنوني را تقاضای بالای مردم به ارائه خدمات‌رسانی سازمان در خیابان قیام و عدم استقبال از مسیر قبلي عنوان مي‌كند.

وی زمان انتظار در مسیر جدید را حدود 12 تا 15 دقیقه اعلام مي‌كند و مي‌گويد: این طرح نیز به مدت دو ماه به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

وي همچنين تاكيد مي‌كند: هزینه سفر در اين ون‌هاي ويژه همانند هزینه اتوبوس‌هاي خط واحد به ازاي هر نفر 380 تومان است و برخلاف تصور عمومي هزینه بیشتری براي استفاده از انها اخذ نمي‌شود.

شفیعی ادامه مي‌دهد: اطلاع رسانی در رابطه با مسیر جدید شماره 32 از طریق صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی انجام و مردم آگاه خواهند شد، ضمن اين كه رانندگان نیز در اين رابطه به مردم اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه های اصلاح خطوط اتوبوسراني يزد نيز اظهار مي‌كند: هنوز طرح‌های مدنظر در زمینه اصلاح خطوط و کاهش ترافیک توسط شورای اسلامی شهر مصوب نشده ولي با این وجود مشارکت با بخش خصوصی و ارائه ون‌هایی جایگزین برخی از اتوبوس‌ها، مدنظر سازمان حمل و نقل بار و مسافر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار