امام جمعه تبریزتاکید کرد
امام جمعه تبریز گفت: معاهد‌ه‌ها و قرادادهایی نظیر FATF حتی اگر منافعی داشته باشند ولی به خاطر مبداء و منشاء‌اش، ظرفیت آن را دارد که تله‌ای برای جمهوری اسلامی بوده و اختلال در مسیر نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.
کد خبر: ۶۲۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 22 June 2018
 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: موضوع FATF موضوع حساس امروز جامعه بوده و مجلس شورای اسلامی در این رابطه حساس است و امیدواریم نمایندگان مجلس به این موضوع دقت لازم داشته باشند و به وظیفه سنگینی که بر دوش خود داشتند، به درستی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه مدتی است موضوع مبارزه با پولشویی و تامین هزینه تروریست مطرح شده است، گفت: البته هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند تا موضوع و طرح آن دو ماه مسکوت بماند تا بتوانند در مورد آن با حوصله تصمیم بگیرند. 

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بحث‌های زیادی در رابطه با FATF از جانب نمایندگان مطرح شده است و هر کدام منافع و آسیب‌های این معاهده را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد:رهنمودهای روز چهارشنبه رهبر معظم انقلاب در رابطه با این معاهده بسیار راهگشا بود، به طوریکه تکلیف ابهامات و سوالات موجود را مشخص کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه منافع متعددی از موافقان این طرح و خطرات عدم تصویب معاهده FATF مطرح شد ولی نکته مهم و راهبردی این است که این معاهده ساخته و پرداخته نظام سلطه بوده و برای تامین منافع آنهاست که بعدها به عنوان استاندارد جهانی خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه روند ظالمانه از سوی FATF مطرح است که با محوریت سازمان‌های بین‌المللی اجرا می‌شود، افزود: البته کشورهای موافق با اینکه می‌دانند معاهده به ضرر آنهاست ولی از ترسشان زیر بار این معاهده می‌روند.

وی تاکید کرد: این معاهد‌ه و قرادادها حتی اگر منافعی داشته باشد، ولی به خاطر مبداء و منشاء‌اش، ظرفیت آن را دارد که تله‌ای برای جمهوری اسلامی بوده و اختلال در مسیر نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: تنها راه‌حل این مشکل عمل به فرامین رهبری است چراکه ایشان فرمودند مجلس به دور از هیاهیو و تهدیدات و به طور مستقل در مسائل پولشویی و تروریست اقدام به قانونگذاری کنند و امیدواریم نمایندگان مجلس به وظیفه خود عمل کرده و به تبع آن بتوانیم از هرگونه گرفتاری اجتماعی در پیشرفت ایران جلوگیری کنیم.

وی با تاکید به اعلام شاخصه‌هایی از جانب رهبر فرزانه انقلاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امیدواریم نمایندگان، این شاخص‌ها را رعایت کرده و رفتار مدبرانه و مجاهدانه داشته باشند.

آل‌هاشم افزود: البته در دیدار رهبری با نمایندگان، ایشان به پرهیز از خوی اشرافی‌گری در خصوص نمایندگان و سایر مسوولان تاکید داشتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به رعایت کردن الگوی مصرف آب توضیح داد: متوسط مصرف آب در بخش خانگی ایران ۱۹۰ لیتر به‌ازای هر نفر است، در حالیکه در دنیا ۱۳۰ لیتر است. 

وی افزود: متاسفانه در فصول گرم مصرف آب به ۲۳۰ لیتر می‌رسد که نشان از مصرف بی‌رویه ایرانیان است از این‌رو باید در مصرف انرژی از جمله آب و برق دقت لازم را داشته باشیم. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حضور و شرکت جمعیت بی‌سابقه‌ای از مردم در نماز عید فطر بود، گفت: متاسفانه در یک مسیری سیستم صوتی قطع شده بود و برخی نمازگزاران گلایه به حقی داشتند و البته قبول داریم که سیستم صوتی مصلا پاسخگوی این جمعیت نیست ولی بنده شاهد زحمات یک ماهه پرسنل مصلا برای برگزاری نماز عید فطر بودم.

وی افزود: تا الان برای ما مشخص نشده که قطعی سیستم صوتی آیا عمدی یا غیرعمدی بوده، از این‌رو از نیروهای امنیتی خواهانیم نتیجه بررسی را هر چه سریع‌تر روشن کنند ولی در هر صورت از طرف دست‌اندرکاران نماز جمعه از مردم عذرخواهی می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به مناسبت‌های تقویمی هفته ابراز کرد: این روزها سالگرد درگذشت شیخ‌بهایی یکی از عالمان بزرگ جهان اسلام است. 

وی، هفته مبارزه با موادمخدر را مورد اشاره قرار داد و گفت: البته همسایگی با افغانستان منجر به افزایش سرانه مصرف در کشور شده است ولی از همه نخبگان و مسوولان می‌خواهیم تا با اجتماعی شدن امر مبارزه، زمینه مبارزه با موادمخدر را طبق خواسته رهبری عملی کنند و کاهش مصرف موادمخدر در برنامه ششم تحقق یابد.

خطیب نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امروز سالگرد تخریب بقاع متبرکه ائمه توسط وهابیت بود که این روز سندی محکم بر مظلومیت شیعه و چهره شیطانی وهابیت است. 

وی با بیان اینکه امروز روز اصناف است، گفت: این قشر نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند و امیدواریم بار دیگر در تحقق شعار سال همراه باشند تا با سربلندی از این مرحله عبور کنیم.

امام جمعه تبریز، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی را مورد اشاره کرد و گفت: مبلغان باید الگو و اسوه بوده و موقعیت‌شناس باشند و از ابزارهای متنوع و نوین برای تبلیغ اسلام استفاده کنند.

وی در ادامه هفته قوه قضائیه را یادآور شد و توضیح داد: این روز برای شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش نامگذاری شده است چراکه هدف، این عالم بزرگوار بود زیرا امام راحل از آیت‌الله بهشتی به عنوان یک ملت نام برده است و به حق، ایشان کفه بزرگی برای انقلاب اسلامی بودند.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه رکن رکین جامعه قوه قضائیه است، ادامه داد: کارآمدی قوه قضائیه عامل کارآمدی دیگر قواست و باید این مجموعه سالم باشد. 

آل‌هاشم با استناد به فرامین رهبری در رابطه با قوه قضائیه مبنی بر انقلابی عمل کردن، تصریح کرد: قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌ها باید در عین دقت عمل، سرعت نیز به کارها بدهد چراکه این خواست ملت ایران اسلامی است. 

وی با بیان اینکه قبول داریم رسیدگی به پرونده‌ها، مراحل خود را دارد ولی طول کشیدن آن از نظر مردم باعث لوث شدن قضیه می‌شود، گفت: برخورد با افراد فاسد و متخلف در جامعه، خواست خود مردم است. 

خطیب جمعه تبریز با تاکید به اینکه ششم تیرماه روز فراموش نشدنی است که رهبر معظم انقلاب ترور شدند، گفت: دقیقا یک هفته قبل از این اتفاق، به بی‌کفایتی بنی‌صدر رای داده شده بود و ششم تیرماه چاشنی بمب در ضبط صوت منفحر شد اما خواست خدا بود تا آیت‌الله خامنه‌ای زنده بمانند و رهبری ایران اسلامی را بر عهده بگیرند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار