عضو شورای شهر ابرکوه:
عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه گفت: آمارها و گزارش های ارائه شده از سوی مراجع رسمی و مرتبط نشان از کاهش امنیت اجتماعی و نگران‌کننده بودن وضعیت در بافت تاریخی شهرستان است.
کد خبر: ۶۲۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 21 June 2018

سید حبیب زارعی در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، اظهار کرد: امروزه در بحث امنیت اجتماعی به ویژه در بافت تاریخی شهرستان ابرکوه آمارها و گزارش‌های ارائه شده از مراجع رسمی و ذی‌ربط، بسیار نگران کننده است.

تبعیدگاه بودن ابرکوه، وضعیت گردشگری این شهر را تهدید می‌کند

زارعی خاطرنشان کرد: حضور اتباع بیگانه، افراد غیربومی و به ویژه افراد تبعیدی در آینده ممکن است وضعیت گردشگری و تاریخی بودن شهر را نیز تحت‌الشعاع قرار داده و آن را دستخوش تغییرات کند. لذا باید در این زمینه آسیب‌شناسی دقیق صورت گیرد تا از پیشرفت این مسئله جلوگیری شود.

عضو شورای شهر در ادامه پیرامون مشکل قنوات مسکن مهر، تصریح کرد: وضعیت قنوات مسکن مهر بسیار بحرانی است به‌طوری که در مراحل مختلف احداث این خانه‌ها چند کارگر، یک ماشین و مدتی قبل هم یک نوجوان به داخل آن سقوط کرد. ضمن اینکه هرلحظه باید منتظر وقوع حادثه دیگری باشیم.

وجود قنوات خطرات بهداشتی برای اهالی 5 شهرک دارد

وی تصریح کرد: بر طبق دستورالعمل احداث مسکن مهر که در آن وظایف کلیه دستگاه‌های دولتی مشخص شده بود، صراحتاً عنوان می‌کرد که راه و شهرسازی باید زمین بلامعارض واگذار کند که متأسفانه اراضی واگذاری در ابرکوه عوارض طبیعی از جمله 58 حلقه قنات داشته است.

زارعی ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته در این مناطق پشه سالک مشاهده شده و یک نوجوان را نیز مبتلا به این بیماری کرده بود، در بُعد بهداشتی نیز زباله‌هایی که در قنوات ریخته می‌شود خود خطری بسیاری جدی و تهدید کننده سلامت اهالی 5 شهرک است.

مقاوم‌سازی هر حلقه قنات 50 میلیون هزینه دارد

این عضو شورای شهر ابرکوه اذعان کرد: حال که وضعیت به اینجا رسیده و هیچ دستگاهی پاسخگو نیست، همگی چشم به شهرداری دوخته‌اند و انتظار دارند که در جهت ساماندهی اقدام کند. این در حالی است که هزینه مقاوم‌سازی برای هر قنات حدود 50 میلیون تومان است و حال این هزینه را برای 58 حلقه قنات چه کسی می‌خواهد تأمین کند.

وی در ادامه راهکاری جهت رفع این مشکل ارائه کرد و گفت: بهتر است راه و شهرسازی که پیش از این زمین مناسب واگذار نکرده است امروز در ازای حقوق مالکین قنوات، یا زمین‌هایی را به شهرداری واگذار کند تا شهرداری در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهد و یا خود رأساً اقدام به مقاوم‌سازی کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار