مدیرکل بهزیستی استان یزد:
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه 18 دستگاه عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد هستند، گفت: خانواده، رکن اساسی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۶۲۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 21 June 2018

جلیل عفتی در نشست خبری دبیر و روسای کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در سالن موحدین استانداری یزد برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی به‌عنوان یکی از دستگاه‌های مسئول در حوزه پیشگیری و درمان مسئولیت‌هایی را بر عهده دارد که در کنار آن کمیته فرهنگی و پیشگیری متشکل از 18 دستگاه عضو این کمیته هستند که مسئولیت‌هایی متوجه دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی و پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه باید مشارکت مردم را در این حوزه‌ها جلب کنیم و از همه ظرفیت‌های مردمی در بروز این آسیب استفاده کنیم، افزود: این ظرفیت‌ها رکنی است که منتقدین در مباحث دستگاهی به آن توجه کرده‌اند و باید از همه ظرفیت‌ها بهره بگیریم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خانواده را به‌عنوان رکن اساسی و یکی از اولویت‌ها در بحث پیشگیری دانست و اظهار داشت: آموزش مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزند پروری و پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر و خانواده‌هایی که در معرض خطر بودند بیش از 26 هزار و 730 آموزش در این حوزه اتفاق افتاده است.

عفتی تصریح کرد: در محیط‌های آموزشی، دانشگاه‌ها و مهدهای کودک فعالیت‌های مختلفی انجام‌شده که بیش از دو هزار و 980 مورد در آموزش‌های پیشگیرانه مدارس با فعالیت‌های اجتماع‌محور در دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزارشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی مراقبتی از خود، ویژه مدارس ابتدایی بوده است، عنوان کرد: این برنامه‌ها با هزار و 580 نفر در این آموزش‌ها شرکت داشتند و مهارت‌های مقابله‌ای در مدارس متوسطه اول دولتی برگزارشده است.

وی اضافه کرد: در مدارس عاری از خطر و توانمندسازی دانش آموزان در مدارس متوسطه دوم آموزش دو هزار و 770 مورد انجام‌شده و با توجه به اینکه سطوح آموزشی متفاوت است به همین دلیل نوع آموزش‌ها و مخاطبینی که در آموزش‌ها شرکت می‌کنند، متفاوت است؛ لذا برنامه‌های ویژه و خاص هر گروه به‌صورت مجزا فراهم‌شده که این توانمندی و آموزش را بتوانیم در بدنه خود داشته باشیم.

مسئول کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد برنامه پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی را از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بوده است که بیش از سه هزار و 860 مورد انجام‌شده و برای دانشجویان جدیدالورود هزار و 390 نفر آموزش‌دیده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: مهارت‌های زندگی ویژه مددجویان، سربازان و در سازمان زندان‌ها بیش از چهار هزار و 70 مورد اتفاق افتاده و برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران و معلمان آموزشی که بیش از 950 مورد در این زمینه کارگاه برگزارشده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار