مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد خبر داد
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد از وجود 1300 هیئت مذهبی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 21 June 2018

حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی‌کوهستانی در دیدار استاندار یزد، گفت: در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان یزد دارای اداره سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، افزود: یک بخشی از راهبردهای کلان اداره کل تبلیغات اسلامی به راهبردهای برنامه‌ها برمی‌گردد؛ همچنین با نگاهی به سیر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، متوجه خواهیم شد که این نهاد که به دستور امام راحل(ره) و با شعار تبلیغ حکیمانه دین مبین اسلام آغاز به کارکرده است، با سازمان‌ها و نهادهای زیرمجموعه خود نقش خوبی را در عرصه اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی کشورمان ایفا کرده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: امروزه دیده می‌شود که بسیاری از اقدامات با تمرکز به مسائل تبلیغی در حال انجام است؛ چرا که اگر تبلیغات نباشد، حتی مباحث اقتصادی نیز خیلی رونق پیدا نمی‌کند؛ چنانچه اهمیت این موضوع در سطح دنیا به صورت قابل توجهی است.

حسینی‌کوهستانی با بیان اینکه در خصوص وظایف سازمان تبلیغات اسلامی، اساسنامه‌ای تشکیل شده و وظایف را مشخص کرده و در همان مبنا اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد پیگیر فعالیت‌هاست، تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور، بحث اعزام مبلغ به شکل مقطعی و ایام تبلیغی و همچنین به شکل استقرار روحانی در روستاهای فاقد روحانی است که خوشبختانه این برنامه در سطح استان یزد در حال اجراست.

این مقام مسئول بیان داشت: یکی دیگر از مباحث مهمی که جهت ارتقای فرهنگ دینی پیگیر آن هستیم، بحث گفتمان دینی است؛ چنانچه در سطح استان یزد در سال گذشته بالغ بر هزار و ۵۰۰ گفتمان دینی در مراکز و موسسات مختلف صورت گرفته است؛ همچنین گفتمان امر مهمی است و با توجه به نیازهایی که در جامعه وجود دارد، گفتمان دینی از اهمیت خاصی در جامعه برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در سطح استان یزد توسط این سازمان صورت گرفته است، انجام پژوهش‌های متعدد با موضوعات مختلف است که تاکنون حدود ۲۰ پژوهش و تحقیق در سطح استان یزد توسط این سازمان انجام شده است؛ چنانچه در سال گذشته این پژوهش‌ها با موضوعاتی تحت عنوان شناسایی راهکارهای تعمیق تربیت دینی در فضای مجازی با اولویت بر نوجوانان و جوانان و همچنین نقش آموزه‌های دینی در ایجاد شادکامی فردی و اجتماعی از منظر آیات و روایت صورت گرفته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی با سابقه‌ترین تشکل در جهان تشیع محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هیئت‌های مذهبی از تقدس خاصی برخوردار هستند؛ همچنین ساماندهی و حمایت از این تشکل‌ها بر اساس شرح وظایف و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی کشور به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است که در حقیقت با مواجهه شدن با تشکل جدیدی به نام شورای هیئت‌های عزاداری، این وظایف به این تشکل سپرده شده است.

حسینی‌کوهستانی در پایان اضافه کرد: در استان یزد بالغ بر هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی وجود دارد که اکثر قریب به اتفاق آن‌ها در سامانه به ثبت رسیده‌اند؛ همچنین در راستای کانون مداحان اسامی مداحان به صورت کامل در اختیار ما قرار گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار