مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد از اجرای طرح ترسیب کربن در بخش مرکزی یزد در آینده ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 21 June 2018

محمد یارمند در نشستی با اشاره به اینکه طرح ترسیب کربن از نظر مفهوم عملکردی متفاوت از معنای لغوی آن است، گفت: اجرای موفقیت‌آمیز طرح ترسیب کربن بهبود شاخص‌های توسعه انسانی، اشتغال پایدار و سازگار با محیط زیست محدوده اجرای طرح و همچنین بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: این طرح با رویکرد آموزش و ارائه دانش فنی در راستای توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری روستایی، افزایش مشارکت‌پذیری مردم و ارتقای سطح زندگی و معیشت آنان اجرا خواهد شد.
تعیین اهداف اجرای طرح ترسیب، بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های روستاهای مورد هدف، اهمیت نقش آموزش و ترویج مشارکت مردمی و ایجاد و حمایت از صندوق‌های توسعه و خرد اعتباری از جمله موضوعات مورد بحث این نشست بود.
پروژه ترسیب کربن که در خصوص مسائل مربوط به منابع طبیعی، جذب کربن و توسعه فضای سبز و حفظ منابع طبیعی می‌باشد تنها به عنوان یک حلقه از زنجیره مربوط به توسعه بوده که برای توفیق آن قدم‌هایی برداشته شده است.
این طرح به عنوان یکی از موفق‌ترین پروژه‌های بین‌المللی شناخته شد، از این پروژه می‌توان به عنوان یک پروژه توسعه روستایی نام برد که این طرح در بحث توسعه متکی بر سرمایه‌های اجتماعی در کنار سرمایه‌های فیزیکی و مالی است .
این طرح در سطح کشور از سال 82 در سربیشه خراسان جنوبی آغاز شد و در گام نخست آن در خراسان‌‌رضوی هم در سال 92 در بجستان بود و در کنار آن در دیگر استان‌های کشور آغاز شده است.
طرح ترسیب کربن در سال‌های اخیر در بخش بهمن شهرستان ابرکوه به اجرا درآمده و تحقق اهداف پیش بینی شده اجرای این طرح موفقیت‌آمیز بوده و همچنین رضایتمندی مردم محدوده اجرای طرح را به دنبال داشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار