فرماندار مهریز گفت: برای رشد فضایل اخلاقی و تربیتی در کودکان و نوجوانان ابزارهای مناسبی وجود دارد که قصه گویی از همه آنها موثرتر است و برای جذب مخاطب بسیار مفید است.
کد خبر: ۶۲۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 21 June 2018

سید محمد رستگاری در جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی برگزاری جشنواره استانی قصه گویی در مهریز افزود: کودکان و نوجوانان علاقه زیادی به قصه دارند و برگزاری جشنواره فرصتی برای ترویج مفاهیم فرهنگی به نسل جوان است. 
وی ادامه داد: برنامه های جشنواره باید بر اساس نیاز و سلایق کودکان و همکاری خود آنها و خانواده ها بنحو مناسب برگزار شود که نقش اساسی در انجام برنامه های تربیتی و فرهنگی و رسیدن به هدف های دینی دارد. 
فرماندار مهریز تاکید کرد: از طریق قصه می‌توان فضایل اخلاقی را در کودکان درونی ساخت چون نقاط ضعف و قدرت را به انسان نشان می‌دهد و زمینه را برای رشد اخلاقی او آماده می کند. 
رستگاری بیان کرد: همکاری نهادهای فرهنگی و آموزشی در جلب مشارکت خانواده ها برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره لازم است و باید دستگاه ها در کنار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کنند. 
همچنین رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: سومین جشنواره استانی قصه گویی با موضوع قصه های بومی و محلی و با هدف احیای سنت قصه گویی و ترویج این هنر به عنوان یک ابزار تربیتی در شهرستان برگزار می شود. 
سید رضا آقایی افزود: برای انجام هر چه بهتر جشنواره به همکاری دستگاه های فرهنگی و همچنین خانواده ها نیاز است که مقدمه کار فراهم شده و امیدواریم بتوان در ترویج مسائل فرهنگی و تربیتی اقدام کرد. 
سومین جشنواره استانی قصه گویی از 13 تیرماه امسال به مدت یک هفته در محل دانشگاه پردیس مهریز برگزار می شود. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار