رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد با اشاره به اين كه اين سازمان در راستاي وظايف پژوهشي خود قصد دارد مشوق دانش‌آموزان به امر پژوهش باشد، گفت: كميته پژوهش در اين نشست با اختصاص يك ميليارد ريال به پژوهش هاي دانش آموزي موافقت كرد.
کد خبر: ۶۲۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳ 20 June 2018

«سيدمجتبي حسيني پور» در سومين جلسه كميته پژوهش استان، افزود: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي اعتبار لازم را به قالب هاي موجود در آموزش و پرورش استان نظير جشنواره جابربن حيان تزريق خواهد كرد تا بتوان طي فراخوان‌ها و اولويت‌هايي كه به تصويب خواهد رسيد، پژوهش‌هاي برتر دانش‌آموزي را انتخاب و مورد تشويق قرار داد. 

وي هدف از اين اقدام را معطوف ساختن ذهن دانش‌آموزان به محيط پيراموني، توجه به چالش‌ها و مشكلات و تفكر در مسير بهبود اين مسائل عنوان كرد.

اين مقام مسئول در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شرايط جديد كشور و احتمال وضع تحريم‌هاي جديد عليه ايران و آثار وضعي آن در بازار، از توجه اين سازمان به توليد فناوري‌هاي بومي با قيمت ارزان خبر داد و گفت: مي‌توان با برقراري ارتباط ميان صنعتگران با دانشگاهيان و پژوهشگران، پژوهش‌هاي مورد نياز بخش صنعت استان را به انجام رساند و با اتكا به فناوري‌هاي بومي، اقتصاد استان را در مسير تاب‌آوري نسبت به نوسانات ارزي و مشكلات تحريم قرار داد. 

حسيني‌پور گفت: در اين راستا مقرر شد خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگاني استان اولويت‌هاي پژوهشي بخش صنعت را احصاء كنند تا با كار مشترك با دانشگاه و پارك علم و فناوري، بتوان در جهت بهبود وضعيت صنعت گام برداشت. 

وي با بيان اين كه اين سازمان قصد دارد از تحقيقات توسعه‌اي فاصله بگيرد و به سمت تحقيقات كاربردي حركت كند، گفت: اين اقدام در جهت ايجاد و حمايت از بخش هاي تحقيق و توسعه ( R&D ) واحدهاي صنعتي صورت مي‌گيرد. 

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان با اظهار اين كه بخش قابل توجهي از اشتغال استان توسط بخش صنعت تامين مي شود، صنعتگران را جهادگران عرصه توليد ناميد و از تلاش آنان در جهت ارائه كالاهاي باكيفيت و با قيمت رقابتي قدرداني كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار