مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به ضرورت افزایش اعتباران برای تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان یزد، گفت: در سال گذشته 23 هزار و 470 مورد آموزش مهارتی شهری و روستایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان یزد انجام شده است.
کد خبر: ۶۲۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 20 June 2018

دکتر«جلیل عفتی» در نشست خبری دبیر و روئسای کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد، با بیان این‌که زنجیره آسیب های اجتماعی با یکدیگر مرتبط هستند، اظهار کرد: منشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی در استان و کشور مصرف مواد مخدر است.

وی با اشاره به مشارکت اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر، افزود: در سال 96 آموزش های مهارتی و سبک زندگی فرزند پروری در دستور کار کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی یزد گفت: برگزاری دوره آموزش عمومی برای 26 هزارو 730 نفر، برگزاری دوره پیشگیرانه با محوریت اجتماعی برای دو هزار و 980 نفر دانش آموز و برگزاری آموزش های مهارت افزایی برای دو هزارو 780 نفر، از جمله اقدامات انجام شده در استان یزد است.

عفتی در ادامه با بیان این‌که بیش از سه هزار دانشجو خوابگاهی و 1390 دانشجوی جدید الورود هم از دیگر جامعه هدف کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر یزد بودند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از چهار هزار سرباز و مددجوی زندان های یزد آموزش های لازم در مورد پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر را فرا گرفتند.

این مقام مسئول توجه به محیط های صنعتی و کارگاهی را از دیگر موارد حائز اهمیت در آموزش های مبارزه با مواد مخدر در استان دانست و بیان کرد: تاکنون بیش از 15 هزار مورد در مراکز صنعتی، 1600 مورد در دستگاه های دولتی، بیش از پنج هزار مورد در مراکز نظامی استان یزد آموزش دیدند.

مسئول کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر استان یزد،با بیان این که در سال گذشته بیش از 19 هزار بسته فرهنگی و آموزشی بین جامعه هدف مختلف توزیع شده است،خاطرنشان کرد: آموزش 23 هزار و 470 مورد در دو حوزه شهری و روستایی از دیگر اقدامات انجام شده در استان یزد است.

وی در پایان سخنان خود، گفت: افزایش اعتبارات برای تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی و پیشگیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان یزد ضروری است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار