ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در حالی شب گذشته جلسه خود را بعد از 9 ماه برگزار کرد که هیچ مصوبه و خروبی در خصوص مسائل روز جامعه بخصوص گرانیها و تلاطم بازار ارز، سکه و خودرو نداشت.
کد خبر: ۶۲۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ 20 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، شب گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در حالی جلسه خود را برگزار کرد که از روز دوشنبه سوم مهر سال گذشته جلسه ای نداشت.

این جلسه هیچ خروجی نداشت و هیچ مصوبه در آن به تصویب نرسید.

در این جلسه درباره مشکلات روز جامعه، گرانی ها، سکه، خودرو، ارز و دلار تصمیم خاصی اتخاذ نشد .

نه جهانگیری که وعده داده بود در اولین جلسه ستاد، دلایل تعطیلی ستاد را خواهد گفت، به وعده اش عمل کرد و نه کسی پیگیر شد که چرا ستاد 9 ماه تعطیل بود.

نه کسی از برنامه های سه قوه برای مقابله با دانه درشت های مفسد سخنی به میان آورد و نه پرونده مفسدین، قاچاقچیان و رانت خواران بحثی شد.

ظاهرا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس این ستاد در خصوص تحریمها سخنرانی کرد. مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس هم دیدگاههای خود را بیان کرد و برخی دیگر از مسئولین هم گزارشی از آسیب شناسی های انجام شده در خصوص تحریم های دوره گذشته ارائه کردند و به تبیین و تشریح دلایل بروز تخلفات، سوء استفاده ها و شکل گیری فساد در دوره تحریم های گذشته پرداختند و پیشنهاداتی نیز برای جلوگیری از عدم تکرار فساد در شرایط مشابه ارائه کردند.

خبرنگار الف به سراغ عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل و عضو این ستاد رفت و از جزئیات جلسه شب گذشته ستاد از وی پرسید.

این نماینده مجلس گفت: در این جلسه در خصوص مساله تحریمها بحث و بررسی صورت گرفت و این نکته مورد تاکید قرار گرفت که در دوره تحریمها نباید کاری شود تا برای فروش نفت دوباره افرادی مثل بابک زنجانی ها رشد کنند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه آقای جهانگیری در خصوص دلایل تشکیل نشدن جلسات ستاد در 9 ماه گذشته حرفی نزد، گفت: به نظر می رسد تشکیل نشدن ستاد عمدی نبود. چرا که با تغییر چارت تشکیلاتی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری، باید جایگاهها مشخص می شد.

وی اضافه کرد: در خصوص گرانی ها و سکه بحثی مطرح شد اما هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشد.

ظاهرا تنها تصمیم مثبت جلسه ستاد در شب گذشته این بود که جلسات دوشنبه هر هفته در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار شود.

ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بنا به ضرورت‌ مبارزه با فساد و پیرو صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در در دهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۰، تشکیل شد.

ریاست این ستاد با معاون اول رئیس جمهور است.

جلسات این ستاد با حضور معاونین اول سه قوه، وزرا، نمایندگان مجلس و روسای دستگاه‌های نظارتی سه قوه تشکیل می شود و از جمله اهداف آن اطلاع رسانی مصوبات و پیگیری اجرای آن‌ها و شناسایی و سالم‌سازی گلوگاه‌های فسادخیز نظام اداری و اقتصادی کشور و ایجاد شفافیت و ارتقای نظارت در آن‌ها توام با تسهیل فضای کسب و کار و برقراری زمینه‌های امنیت اقتصادی و رشد و توسعه اقتصاد، می باشد .

در حالیکه جلسات ستاد از زمان تشکیل هر دو هفته یکبار تشکیل می شد، در سال گذشته تنها چهار جلسه آن برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار