دلایلی مانند بدهی خط موبایل و عدم اقدام به پرداخت صورتحساب می‌تواند به سلب امتیاز از سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی منجر شود.
کد خبر: ۶۲۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 21 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، در صورتی که مشترکان اپراتورهای همراه به موقع به پرداخت صورتحساب تلفن همراه خود اقدام نکنند، ممکن است به رویه‌های قطع بدهی دچار شده و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، می‌تواند به سلب امتیاز سیم‌کارت بینجامد؛ زیرا اپراتورها مجازند طبق ساختاری که از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر گرفته شده، با مشترکان بدهکار برخورد و خط آن‌ها را قطع کنند یا اگر این نپرداختن‌ها ادامه داشته باشد، به سلب امتیاز از خط اقدام کنند.

در خطوط دائمی همراه اول، پیامک صورتحساب هر ماه، سوم تا چهارم ماه بعد برای کلیه مشترکان ارسال می‌شود. مهلت پرداخت صورت‌حساب، نیز ۲۱ هر ماه است. در صورت عدم پرداخت قبض طی دو دوره متوالی، ۷۲ ساعت مانده به مهلت پرداخت، اخطار قطع برای مشترک ارسال و پس از آن در صورت عدم پرداخت بدهی، خط تلفن قطعِ یکطرفه‌ی پایان‌دوره خواهد شد. همچنین پس از رسیدن صورت‌حساب میان‌دوره به ۸۰ درصد ودیعه، پیامک اطلاع‌رسانی ارسال و در ۱۰۰ درصد ودیعه، خط قطعِ یک‌طرفه‌ی میان‌دوره می‌شود.

ودایع خطوط متفاوت بوده و در حال حاضر برخی خطوط مشمول طرح افزایش سقف اعتبار قطع هستند. با توجه به نوع قطع پایان‌دوره یا میان‌دوره، دو هفته تا یکسال بعد خط قطع دوطرفه می‌شود. بلافاصله بعد از قطع دو طرفه، نامه اخطار سلب امتیاز با مهلت یک‌ساله برای مشترک ارسال می‌شود. درنهایت در صورت عدم پرداخت بدهی، بر اساس مصوبه ۲۰۷ رگولاتوری خط سلب امتیاز می‌شود.

در خطوط دائمی ایرانسل، مشترکان با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره ۵۴۵۵ می‌توانند از خلاصه صورت‌حساب دوره گذشته باخبر شوند و نیز برای دریافت صورت‌حساب از طریق ایمیل، وارد پورتال کنترل حساب اینترنتی (ecare) شده و گزینه دریافت قبض را انتخاب کنند و یا با ارسال پیامک بدون متن به شماره ۵۴۵۹، از دوره‌های آتی صورت‌حساب خود را به صورت پیامکی دریافت کنند.

در صورتی که مبلغ صورت‌حساب برای کاربران دائمی ایرانسل، بیشتر از ۱۲هزار تومان باشد، قبض کاغذی به نشانی پستی مندرج در پرونده ارسال خواهد شد. همچنین مشترکان ایرانسل می‌توانند از طریق اپلیکیشن و نسخه تحت وب «ایرانسل من» همواره میزان کارکرد خط خود را با جزئیات شفاف ملاحظه و از همان طریق نسبت به پرداخت صورت‌حساب به صورت اینترنتی اقدام کنند.

پس از صدور صورت‌حساب، در صورت تمام نشدن حد اعتبار موجود، کاربران تا روز ۲۸ ماه‌های فرد (فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن) مهلت پرداخت دارند. در صورت‌حساب‌های جدید، کاربران می‌توانند حداکثر تا سه دوره و تا مبلغ ۲۰ هزار تومان پرداخت را به تعویق بیندازند.

در صورتی که مشترک تا مهلت مقرر صورت‌حساب را پرداخت نکند، پس از چهار روز خط ایرانسل دائمی به طور خودکار به حالت تعلیق یک‌طرفه درخواهد آمد. پس از گذشت ۵۷ روز از تعلیق یک‌طرفه و عدم پرداخت مبلغ، خط به طور خودکار به حالت تعلیق کامل (دو طرفه) درخواهد آمد. اگر پس از گذشت ۱۴۰ روز از صدور صورت‌حساب (۵۱ روز بعد از قطع دوطرفه)، اقدام به تسویه‌حساب نشود، شرکت ایرانسل مجاز است شماره تلفن همراه مشترک را از شبکه حذف و امتیاز مالکیت را سلب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار