رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه ۲۲ درصد تولیدات گلخانه‌ای کشور در استان یزد صورت می‌گیرد گفت: ۳۴۰ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی در سطح استان تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۲۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 20 June 2018

سید جمال سجادی پور با اشاره به اینکه کشور ما در این سال‌ها با 230 میلیمتر بارندگی در مقایسه با 750 میلیمتر بارندگی متوسط دنیا و بر اساس آمار، یک سوم دنیا در کشور ما شاهد بارندگی هستیم اظهار داشت: استان یزد با طی این 17 سال گذشته با حداکثر 70 میلیمتر، یک سوم بارندگی کشور را شامل می‌شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه در حوزه گندم در سطح کشور بحمدالله شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی هستیم تصریح کرد: در حوزه روغن که وابسته هستیم، طرح خودکفایی دانه‌های روغنی توسط وزارت خانه در حال پیگیری است و در سال 95 رشد سه برابری نسبت به سال 94 داشتیم و امسال نیز شاهد رشد دو برابری در سطح کشور بودیم که نشان از فعالیت‌های چشمگیر در این زمینه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه 22 درصد تولیدات گلخانه‌ای کشور در استان یزد صورت می‌گیرد افزود: به جهت محدودیت منابع آبی در این سال‌ها به این سمت و سو حرکت کردیم که نتیجه‌های بسیار خوبی هم در پی داشته است.

سجادی پور گفت: در استان یزد در مباحث کشت‌های گلخانه‌ای خوشبختانه عمده محصولات سبزی و صیفی در کشت‌های گلخانه‌ای استان تولید می‌شود و با آمار 450 هزار تن، با سطح کشت 1550 هزار هکتار در جایگاه دوم از لحاظ تولید در کشور هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی در استان در بحث تولیدات دام و طیور با تکیه بر آب مجازی رویکرد بخش کشاورزی استان به این سمت و سو بوده است که با وارد کردن نهادهای دامی در استان تولیدات دام و طیور را داشته باشیم و امروزه شاهد تولید 340 هزار تن انواع فرآورده‌های دامی در سطح استان هستیم.

وی خاطرنشانکرد: در تولید شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ مازاد بر جمعیت استان، تولید داریم و این افتخاری است که بدون فشار بر منابع آبی صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار