مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به ثبت پيك بار 822 مگاواتي استان قبل از شروع فصل گرم تابستان، از آمادگی صنعت برق استان براي رویارویی با شرایط بحرانی تابستان و کنترل پيك بار در اين ايام خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 20 June 2018

«محمدرضا صحتی» در نشستي كه به همين منظور برگزار شد، با اشاره به پیش بینی رخداد افزایش دما به 40 درجه به عنوان شرایط بحرانی به مدت 20 روز و دمای بالای 40 درجه به عنوان شرایط فوق بحرانی برای 15 روز تا پایان مرداد، عنوان كرد: صنعت برق برای کنترل بار به خصوص در پیک بار ظهر و شب استان یزد آمادگی دارد و تمهیدات ویژه‌ای را اتخاذ کرده است.

وی پیش‌بینی 160 ساعت شرایط بحرانی و 120 ساعت شرایط فوق بحرانی بار و ضرورت رصد جدی آن را گوشزد کرد و گفت: پیک بار تکلیفی توانیر در بخش توزیع برابر با 868 مگاوات است و این در حالی است که با وجود رخداد دمای بالای 40 درجه تنها در چهار روز از خردادماه امسال، پیک بار 822 مگاوات به ثبت رسیده است.

این مسئول با تاکید بر اهمیت اجرای طرح‌های مدیریت مصرف انرژی با مشارکت همه مشترکین برق، گذر پیک بار کشور از 50 هزار مگاوات در 28 خرداد ماه را یادآور شد و افزود: بخش عمده‌ای از نیاز مصرف به دلیل ورود سیستم‌های سرمایشی است که لازم است با وجود جابجایی ساعت کار ادارات استان، کنترل بیشتری برای اطمینان از مشارکت بخش اداری صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اولویت قرار دادن نصب لوازم اندازه‌گیری طرح فهام برای مشترکین دیماندی ولتاژ اولیه و ادارات استان، دستور داد: شیوه نامه و چک لیست ادارات فاقد کنتور طرح فهام به تفکیک امورهای یزد تهیه شود تا رصد مصارف ادارات در زمان پیک بار ظهر تسهیل یابد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همچنين اظهار کرد: در حال حاضر رشد بار و دما توسط دفتر بازار برق و امور دیسپاچینگ به صورت روزانه پیش بینی می‌شود تا میزان نیاز برای مشارکت صنایع در کاهش بار مشخص باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار