استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: رویکرد مهارت آموزی نوجوانان و جوانان در غنی سازی اوقات فراغت آنها ضروری است تا در آینده افرادی مسئولیت پذیر، توانمند تربیت و عهده دار امور مختلف اجتماعی شوند.
کد خبر: ۶۲۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 20 June 2018

محمود زمانی قمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: باید دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت مهارت گفت و گو ، رعایت حقوق دیگران، معاشرت و تعامل با دیگران را فراگیرند.
وی اظهار کرد: نباید دانش آموزان را تک بعدی تربیت کرد، زیرا آنها در چنین حالتی فقط در یک مسیر حرکت خواهند کرد و مهارتی را فرا نخواهند گرفت.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان در ادامه با بیان اینکه باید در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان تجدید نظر شود، افزود: در پایان تعطیلات تابستان دستگاهها مرتبط فقط به ارائه گزارش عملکرد خود اکتفا نکنند بلکه نتایج کلاس های برگزار شده را که مهم است، تجزیه و تحلیل و ارایه کنند.
زمانی قمی اضافه کرد: تجزیه و تحلیل برنامه های اوقات فراغت و استفاده از نظر دانش آموزان منجر به برنامه ریزی دقیق و در نهایت خروجی مطلوب خواهد شد و ارزیابی مراحل انجام شده باعث ارتقای کیفیت برنامه ها ، تعدیل و برنامه ریزی صحیح خواهد شد.
استاندار یزد اضافه کرد: در پایان کلاس های اوقات فراغت به جای گزارش های تکراری ، گزارش واقعی ارایه ،حتما دیدگاه دانش آموزان و خانواده ها ذکر شود.

** ایجاد 550 پایگاه ویژه اوقات فراغت دانش آموزی 
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش یزد به برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان سال 97 اشاره کرد و گفت: در این ارتباط 550 پایگاه با پیش بینی کلاس‌ های مختلف آموزشی در نظر گرفته شد.
عباسعلی دانا فر، افزود: این کلاس‌ها شامل قرآنی، هنری، صنایع دستی، تجسمی، فن بیان ، مهارت های فنی، فیلم سازی، عکاسی ، شیرنی پزی، ورزشی، داستان نویسی و رباتیک است.
وی اظهار کرد: خانواده ها فرزندان خود را در رشته هایی که علاقه مند هستند، ثبت نام کنند تا تابستانی شاد و با نشاط داشته باشند.
دانافر در ادامه با بیان اینکه 35 درصد مدارس استان فرسوده و نیاز به باسازی دارد، افزود: مجموعا با کمبود 360 مدرسه در استان مواجه هستیم که برای ساخت این تعداد فضای آموزشی به پنج هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است.

** فعالیت 70 کانون ورزشی درون مدرسه ای 
همچنین معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یادآور شد: این اداره کل در طول سال تحصیلی به ویژه در تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برای بستر سازی اصولی و درست برای شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ های دانش آموزان برنامه ریزی کرده است.
علی سرداری با اشاره به برنامه‌های ورزشی ویژه دانش آموزان در تابستان افزود: 70 کانون ورزشی درون مدرسه‌ای با جذب 9 هزار دانش آموز و 260 کانون ورزشی برون مدرسه‌ای با شرکت 40 هزار دانش آموز در 11 رشته ورزشی ویژه پسران و هشت رشته دختران در تابستان فعال خواهد بود.
وی اضافه کرد: همچنین برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اردوهای بنیاد علوی، گردشگری، زیارت اولی ها و اردوهای ویژه اعضای تشکل ها در درون و برون استان، طرح هجرت3 و اردوهای جهادی در نظر گرفته شده است.
در سال تحصیلی 97- 96 ، 239 هزار دانش آموز در یکهزار و 900 باب مدرسه استان مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار