امام جمعه یزد مطرح کرد:
امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت اعمال مدیریت قوی و منسجم در اجرا و مصرف حوزه کشاورزی،‌گفت: کاهش آمار شیوع بیماری‌های مختلف مستلزم اصلاح رفتار غذایی و سبک غلط تغذیه در جامعه است.
کد خبر: ۶۲۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳ 20 June 2018

آیت‌الله«محمدرضا ناصری یزدی» با اشاره به این‌که چند موضوع مهم که در کشور باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از این موارد، مسئله تغذیه است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نباید در این زمینه به اجانب و بیگانگان محتاج باشیم .

وی افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در این سال‌ها تلاش‌های بسیاری در زمینه تغذیه انجام دادند به صورتی که مزاج‌های مردم را با وارد کردن مواد غذایی مختلف تغییر داده و مشکلات بسیار زیادی را برای مردم ایجاد کردند .

امام جمعه یزد در ادامه با بیان این‌که امروزه بیشترین مشکلات مردم و بیماری‌های آنها در کشور به مسئله تغذیه باز می‌گردد گفت: نحوه‌ کیفیت تغذیه از دیگر عوامل ایجاد مشکلات برای مردم است.

ناصری یزدی تصریح کرد: انحراف از مسئله تغذیه مسائل و مشکلات عدیده‌ای را برای انسان‌ها ایجاد می‌کند و سلامتی جامعه بدون شک با نگاه جدی به تغذیه باز می‌گردد .

نماینده ولی فقیه در استان یزد تأکید کرد: شکل تغذیه‌ای امروز کشور مسائل مختلفی مانند کسالت، بیماری‌های گوناگون و خرج هزینه‌های بی‌فایده و بی اثر را در پی دارد که برخی از این مسائل شاید به شکل اول باز نگردد و انسان را با مشکلات بسیار سخت و پیچیده‌ای روبه رو سازد .

امام جمعه یزد با اشاره به این‌که در بحث کشاورزی نیاز به نگاه جدی و مستمر مدیریت مصرف به ویژه در حوزه آب داریم،خاطرنشان کرد: اگر روزی در بحث کشاورزی کوتاهی شود، خیلی از چیزها را از دست می‌دهیم .

وی در پایان با بیان این‌که تفکر یکی از مهمترین مسائلی است که باید در مباحث مختلف به کار گرفت گفت: اگر قدرت تفکر را در مباحث مختلفی مثل تولید و مصرف در کشور وارد کنیم بدون شک بسیاری از مسائل و مشکلات به خودی خود حل می‌شود چرا که تفکر درست زمینه حذف اشتباهات را فراهم می‌کند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار