دور نخست دیدارهای مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه به پایان رسید.
کد خبر: ۶۲۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 20 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، این رقابت از امروز با برگزاری دیدار پرتغال و مراکش وارد دور دوم می شود.

برخی از آمارهای مرحله گروهی را مرور می کنیم:

تعداد گل‌ها:

در این بازی‌ها ۳۸ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد که ۴ گل به خودی ثبت شد. این گل‌ها به نفع تیم‌های ایران، کرواسی، فرانسه و سنگال تمام شد.

کارت زرد و قرمز

در کل بازی‌ها ۴۹ کارت زرد به بازیکنان نشان داده شد. خشن‌ترین بازی، دیدار بلژیک و پاناما بود که ۸ بار بازیکنان با کارت زرد جریمه شدند. سانچس بازیکن کلمبیا هم تنها اخراجی این دور بود.

هت‌تریک و دبل‌

تنها یک بازیکن توانست در دور اول سه گل به ثمر برساند. کریستیانو رونالدو در دیدار برابر اسپانیا سه بار گلزنی کرد. او ابتدا از روی نقطه پنالتی دروازه لاروخا را باز کرد و سپس دو گل دیگر نیز به ثمر رساند. دوشنبه شب لوکاکو و هری کین نیز توانستند دبل کنند. کین دو گل پیروزی انگلیس را برابر تونس به ثمر رساند. از طرفی لوکاکو در شب پیروزی ۳ بر صفر بلژیک دو بار دروازه پاناما را باز کرد.

پنالتی‌ و تاثیر VAR

در بازی‌های دور اول ۹ پنالتی توسط داوران اعلام شد. در برخی از این پنالتی‌ها VAR تاثیر مستقیم داشت و وجود این فناوری باعث شد داوران با خیال راحت پنالتی‌ها را اعلام کنند.

ایران و ژاپن تنها تیم‌های سه امتیازی آسیا

از ۵ نماینده آسیایی حاضر در جام جهانی تنها دو تیم توانستند به پیروزی دست یابند. ایران به لطف گل به خودی بازیکن مراکش سه امتیاز مهم این بازی را کسب کرد. از طرفی ژاپن کلمبیای ۱۰ نفره را ۲ بر یک شکست داد.

سنگال،تنها برنده آفریقایی

همه نمایندگان آفریقایی حاضر در جام جهانی تا پیش از دیدار سنگال و لهستان بازی‌های خود را واگذار کرده بودند.

با این حال سنگال به لطف اشتباه‌های بازیکنان لهستان ۲ بر یک حریف اروپایی‌اش را شکست داد تا آفریقایی‌ها در دور اول بدون امتیاز نمانند.

ناکامی تیم‌های آمریکای جنوبی

تیم‌های آمریکای جنوبی همیشه به عنوان مدعیان جام یاد می‌شوند اما در دور اول این رقابت‌ها نتایج ضعیفی کسب کردند و تنها اروگوئه بازی خود را با پیروزی به پایان رساند.

پر گل ترین مسابقه

تساوی سه بر سه پرتغال و اسپانیا پر گل ترین دیدار دور اول مرحله گروهی لقب گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار