رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: از محل ردیف های بودجه سال 1396، هفت میلیارد ریال برای انجام فعالیت های آبخیزداری و سایر طرح ها به این اداره اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۲۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ 19 June 2018

مرتضی سعیدی افزود: هم اکنون در این ارتباط پروژه ساخت سد زیرزمینی «آب مک» و کنترل سیل «تل زرد» و ساختمان حفاظتی فراغه در دست ساخت است.
وی اظهار کرد: برای ساخت این پروژه ها که با هدف استحصال روان آب های منطقه در دست ساخت است، یک میلیارد و 880میلیون ریال اختصاص دارد.
سعیدی یادآورشد : حفاظت و بهره برداری، بیابانزدایی، جنگل کاری، مرتع و آبخیزداری شامل توسعه و تعمیم طرح ترسیب کربن (توسعه روستایی) با راه اندازی صندوق پس انداز خرد در 11 روستای بخش بهمن، تشکیل تعاونی فراگیر توسعه پایدار از جمله این فعالیت هاست.
وی تشکیل کلاس های کارآفرینی پرورش بلدرچین، کشت زعفران در روستاهای تحت پوشش طرح بین المللی ترسیب کربن و راه اندازی مشاغل خانگی قالی بافی، تولید نهال پسته، پروش بلدرچین و ... را بخشی از فعالیت های طرح ترسیب کربن ذکر کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی ابرکوه اظهار کرد : در بخش مرتع پروژه آبرسانی به مراتع، تنسیق و ممیزی مراتع در سطح حدود هفت هزار هکتار ، نظارت بر اجرای طرح های مرتعداری و بیمه مراتع ، ساماندهی دام در سامانه های عرفی و کنترل چرا ، اخذ عوارض چرای دام برای تمدید پروانه چرا از دیگر فعالیتهاست.
سعیدی وسعت عرصه های منابع طبیعی شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی را 466 هزار هکتار ذکر کرد که با عنایت به شرایط اقلیمی خاص ، عمده عرصه ها بیابانی و کویری است که 229هزار هکتار وسعت دارد. 
وی خاطرنشان کرد: وسعت مراتع شهرستان حدود 237 هزار هکتار است که عمدتا مراتع ضعیف با پوشش گیاهی کم است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار