رئیس مرکز اورژانس اجتماعی یزد:
رئیس مرکز اورژانس اجتماعی یزد با اشاره به اینکه اکثریت مراجعین اورژانس اجتماعی یزد را افراد غیربومی و از استان‌های هم‌جوار تشکیل می‌دهند، گفت: این مرکز از تخصصی‌ترین مراکز درزمینهٔ بحران‏‏‌های فردی و آسیب‏‏‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۶۲۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 19 June 2018

عباس متولی‌پور با اشاره به اینکه توسعه کم و کیفی خدمات اورژانس اجتماعی مدنظر است، گفت: خدمات سریع و به‌موقع و در دسترس برای کلیه افرادی که در شرایط خاص قرار دارند را هدف مرکز اورژانس اجتماعی یزد دانست.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در شرایط حاد و بحرانی قرار دارند، به این مرکز ارجاع داده می‌شوند، افزود: این مرکز به زنان و دختران در معرض آسیب، کودکان وزنان آزاردیده، افرادی که افکار خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی داشته‌اند، رسیدگی به انواع آزارهای خانگی، همسر آزاری، کودک‌آزاری، سالمند آزاری و به دختران فراری از منزل خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی یزد این مرکز را تخصصی‌ترین مرکز درزمینهٔ بحران‏‏‌های فردی، انواع آسیب‏‏‌های اجتماعی و خانوادگی دانست و اظهار داشت: این مرکز به شیوه‌های تیم سیار، خط تلفن ۱۲۳ مراجعات حضوری و ارجاع از پایگاه‌های خدمات اجتماعی، مراجع قضایی و انتظامی به ارائه خدمات می‌پردازد.

متولی‌پور با اشاره به اینکه خط تلفن ۱۲۳ به‌صورت شبانه‌روزی و سه شیفت پاسخگوی همشهریان عزیز یزدی است، اذعان داشت: تیم سیار مرکز اورژانس اجتماعی یزد چند روز در هفته در میدان‌های اصلی شهر و مناطق آسیب خیز به هم‌وطنان خدمت‌رسانی می‌کنند.

این مقام مسئول بابیان اینکه اکثریت مراجعین اورژانس اجتماعی یزد را افراد غیربومی و از استان‌های هم‌جوار تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: آمار کودک‌آزاری نسبت به سال گذشته در یزد تغییرات معنی‌داری نداشته است.

وی با اشاره به اینکه رشد آسیب‌های اجتماعی یک‌روند و سیرجانی را دارد و در دنیا و ایران در حال رشد است، ادامه داد: آزارهای جسمی، جنسی، مسامحه و غفلت، عاطفی و روانی از انواع کودک‌آزاری محسوب می‌شود که آزارهای جسمی و روانی بیشتر است.

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی یزد در پایان عمده‌ترین علت رشد آسیب‌‏‏های اجتماعی نظیر کودک‌آزاری در جامعه را اعتیاد به مواد مخدر و صنعتی شدن زندگی دانست و ابراز داشت: آموزش والدین در جهت شیوه‌های مناسب فرزند پروری و آگاه‌سازی کودکان در خصوص خود مراقبتی را از راه‌های پیشگیری و تأثیرگذار کودک‌آزاری برشمرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار