مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: بیش از 83 هزار نفر در استان یزد مشمول استفاده از خدمات بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر بوده که از این تعداد 21 هزار نفر بیمه شده اند.
کد خبر: ۶۲۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 18 June 2018

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: مقوله بیمه و بیمه های اجتماعی یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در دنیا است. در کشور ما نیز بر اساس اصل 29 قانون اساسی برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، درراه‏ماندگی، حوادث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی‌درمانی و مراقبتهای پزشکی برای همه مردم پیش بینی شده و دولت مکلف شده این امکان را برای همه فراهم کند.

حسن ابراهیمی بیان داشت: با توجه به محدودیت سنی وضع شده 18 تا 50 سال، بیش از 83 هزار نفر در استان یزد مشمول استفاده از خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بوده که از این تعداد 21 هزار نفر بیمه شده اند و لذا ضریب نفوذ بیمه در میان جامعه هدف 25.3 می باشد.

وی ادامه داد: همچنین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اکنون 10 هزار نفر بیمه شده فعال دارد و اکنون 2367 نفر از بیمه شدگان نیز مستمری دریافت می کنند.

این مقام مسئول اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد را یکی از مهمترین اقدامات صندوق بیمه روستائیان در سال 96 توصیف و عنوان کرد: با تامین اعتبار صورت گرفته 1226 نفر از صندوق بیمه روستائیان و عشایر پیش از موعد بازنشسته شده اند.

وی افزود: اجرای قانون حمایت از خانواده و پرداخت مستمری به زنان مطلقه و دارای شوهر متوفی از دیگر اقدامات صندوق بیمه روستائیان در سال 96 بود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه سبا ضمن جلوگیری از ارسال فیزیکی پرونده ها ضمن صرفه جویی در هزینه ها موجب تسهیل، افزایش سرعت و دقت در امور محوله شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد با اشاره به فعالیت 31 کارگزار در این صندوق گفت: تا پیش از این کارگزاران صندوق هیچگونه ساماندهی نداشتند که در سال گذشته این امر نیز به اتمام رسید.

وی در پایان پوشش کل جامعه هدف با اولویت هر خانواده یک بیمه شده را مهمترین برنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد در سال 97 دانست.
منبع:یزدآوا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار