نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست کلان کشور استفاده از ظرفیت ریلی است گفت: مصوبات مجلس، راه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه راه آهن بافق را هموار کرده است.
کد خبر: ۶۲۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 18 June 2018

'محمدرضا صباغیان' در نشست هم اندیشی توسعه بافق با رویکرد توجه به صنایع جوار ریلی، به قانون الحاق ماده 67 در مورد سرمایه گذاری در راه آهن اشاره و اظهار کرد: یارانه بخش ریلی بلافاصله پرداخت می شود و همچنین دولت مابه التفاوت نرخ ارز را در این خصوص برای بخش خصوصی پرداخت می کند.
وی افزود شورای اقتصاد برای سرمایه گذاری در راه آهن هفت میلیارد و 500 میلیون دلار مصوبه داشته و در برنامه ششم نیز 30 درصد سهم بارکشور برعهده راه آهن است و نکته مهم اینجاست که سرمایه گذاری در این حوزه از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.
نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد،خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی قرارگرفتن بافق درتقاطع پنج راه ریلی کشور را یادآور شد و بیان کرد: با وجود ظرفیت بسیار مناسب بافق در زمینه ریلی، این شهر از این بابت در محرومیت بسر می برد.
وی با تاکید بر برنامه ریزی مدون و منسجم طرح جامع ریلی و راه‌آهن و بیان اینکه بافق ظرفیت احداث کارخانجات تعمیرات اساس لکوموتیو را داراست بر لزوم ساخت این کارخانجات در بافق تاکید کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه با بیان اینکه شرکت راه آهن مشمول قانون توسعه ایران و جهانگردی می شود گفت: یک درصد از فروش نفت و گاز برای توسعه حمل و نقل مدنظر قرار گرفته شده است.
صباغیان همچنین به قابلیت ساخت واگن در شهرستان بافق اشاره کرد و گفت:هر نوع سرمایه گذاری و کار در این شهرستان و استان باید از حالت بالقوه به بالفعل درآید.
عضو کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی از اجرایی نشدن مصوبه سفر اول ریاست جمهوری مبنی بر مطالعه تاسیس کمرگ در بافق گلایه کرد و افزود: با توجه به ویژگی راه آهن ،تسریع در تکمیل گمرک، توسعه و خدمات راه آهن نقطه عطفی برای گسترش و تحول سرمایه گذاری در صنایع جوار ریلی در بافق خواهد بود.
صباغیان برخی گلایه ها در حوزه کارگری در مجموعه راه آهن را نیز یادآور شد و گفت: بخشی از قراردادهای یک ماهه اسباب نارضایتی کارگر را به وجود آورده که می بایست به این مسئله نیز توجه خاص شود.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور همچنین با اشاره به تصویب منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بافق در یکی از کمیسیونهای تخصصی مجلس افزود: مدارک مورد نظر برای اجرایی شدن این طرح توسط فرماندار بافق به کمیسیون مربوطه ارسال شده است.
روزانه بیش 10 قطار باری و مسافربری از خطوط راه آهن بافق به مقاصد مختلف عبور می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار