دبیر ستاد درآمد و تجهیز منابع یزد گفت: درآمد استان در سال گذشته بالغ بر 1329 میلیارد تومان بوده که نسبت به میزان مصوب، سه درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۲۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 18 June 2018

علی نمازی در جلسه ستاد درآمد استان به ارائه آمار عملکردی درآمد سال 1396 استان به تفکیک درآمدهای عمومی، مالیاتی، مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا، جرائم و خسارات و درآمدهای متفرقه پرداخت. 
وی، میزان درآمد مالیات های مستقیم استان مشتمل بر حقوق بخش عمومی، حقوق بخش خصوصی، مشاغل، مستغلات، ارث، نقل و انتقال سرقفلی، سهام و املاک، حق تمبر، سفته و اوراق بهادار را 746 میلیارد تومان اعلام کرد که 2 درصد بیش از میزان مصوب محقق شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد، میزان مالیات‌های غیرمستقیم اعم از مالیات بر ارزش افزوده، عوارض خروج از کشور، شماره گذاری و نقل و انتقال اتومبیل را 535 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در قیاس با میزان مصوب چهار درصد کاهش یافته است.
دبیر ستاد درآمد استان یزد ، میزان 'عوارض خروج از کشور' و 'جرائم رانندگی داخل و خارج شهر' را در این مدت به ترتیب 1.7 و 18 میلیارد تومان اعلام کرد.
نمازی درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا‌های دستگاه های اجرایی را هم 27 میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به میزان مصوب، 3 درصد کاهش داشته است.
وی همچنین گفت: درآمد وصولی استان در این مدت، مشتمل بر 96 درصد درآمدهای مالیاتی و سهم جرائم، خسارات، خدمات و فروش کالا حدود چهار درصد بوده است.
رئیس ستاد در این نشست با قدردانی از خدمات اعضای ستاد در سال گذشته، به سهم 96 درصدی مالیات ها از درآمد استان اشاره کرد و خواستار درنظر گرفتن شرایط اقتصادی در اخذ مالیات ها شد.
سیدمجتبی حسینی پور همچنین بر فعالیت بیشتر کارگروه مبارزه با فرارمالیاتی به منظور تامین بخشی از درآمد استان از این طریق تاکید کرد.
این مسئول با تاکید بر پیگیری اجرایی شدن ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه موضوع گرفتن یک درصد فروش معادن، گفت: بر اساس این ماده از قانون می توان تا یک درصد از فروش معادن را با تصویب شورای معادن استان به فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی مورد نیاز منطقه درگیر اختصاص داد.
ستاد درآمد و تجهیز منابع استان به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، دبیری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و با حضور رئیس شورای اسلامی استان، مدیرکل امور مالیاتی و سایر اعضا برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار