مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد با بیان این‌که مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد، پایگاه ادبیات انقلاب اسلامی‌ است،گفت: توسعه ارتباطات با فرهیختگان ادبی کشورهای فارسی زبان ضروری است.
کد خبر: ۶۲۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 18 June 2018

«وحید حسنی» با اشاره به ضرورت جریان‌سازی مناسب در حوزه شعر، قصه و رمان، اظهار کرد: مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد یکی از مراکز تخصصی است که بعد از انقلاب بیشترین تأثیر را بر ادبیات ایران داشته است.

وی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری را پایگاه ادبیات انقلاب اسلامی دانست و افزود: واحد آفرینش‌های ادبی حوزه‌ هنری استان یزد نیز به عنوان یکی از شعبه‌های این مرکز در راستای اهداف و رسالت‌های حوزه هنری البته با رویکرد بومی در حال فعالیت است.

مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد، ایجاد تحول مطلوب در ساختار، برنامه‌ها و فعالیت‌های ادبی، را از جمله رسالت‌های تعیین شده برای پایگاه ادبیات انقلاب اسلامی در استان یزد عنوان کرد و گفت: توسعه و تعمیق ارتباطات با فرهیختگان ادبی کشورهای فارسی زبان و دیگر ملل جهان در دستور کار مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد قرار گرفته است.

حسنی در ادامه با بیان این‌که ایجاد زمینه رشد علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی به ویژه شعر و داستان متعهد به انقلاب اسلامی،تولید و نمونه آفرینی آثار ادبی متعهد به اسلام و انقلاب و رشد کمی و کیفی فعالیت‌های ادبی از دیگر رسالت‌های تعیین شده برای حوزه هنری به ویژه مرکز آفرینش‌های ادبی است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ترغيب نويسندگان برای پرداختن به مسائل بنيادي انقلاب اسلامي، تصریح کرد: حوزه هنری یزد برای تحقق اهداف خود که همان هدایت هنرمندان به خلق آثاری فاخر در حوزه انقلاب اسلامی است،‌برگزاری جشنواره و همایش مختلف فرهنگی، ادبی و هنری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری محافل و پاتوق‌های ادبی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار نویسندگان و شاعران‌ از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه هنری یزد است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار