بحران آب در یزد جدی‌تر می‌شود
ادامه روند افت شدید فشار آب در برخی نقاط یزد زنگ خطر بحران آب در این استان را به صدا درآورده است.
کد خبر: ۶۲۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 18 June 2018

مسئله آب همواره یکی از دغدغه‌های بشر بوده است؛ دغدغه‌ای که تحرک بشر برای تأمین این مایه حیات را به همراه داشته است. ایرانیان یکی از پیشگامان هدایت و مصرف درست آب بوده‌اند چراکه خیلی بیشتر از بسیاری از کشورهای جهان با موضوع کمبود آب دست‌وپنجه نرم کرده‌اند.

دیو کم‌آبی و خشک‌سالی همیشه بسیاری از مناطق ایران را تهدید کرده است و همین موضوع از گذشته موجب شکل‌گیری شیوه‌های نوین هدایت آب نظیر کاریز و قنات شده است تا در دورانی که آسمان بیش از هر زمان دیگری درهای بخشش خود را به روی زمینیان بسته است آن‌ها با استعانت از آب‌های اعماق زمین بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

تداوم خشک‌سالی در استان یزد به‌مانند بسیاری از نقاط کشور موجب شده است زنگ خطر بحران آب در این مناطق به صدا درآید. استان یزد که از سالیان گذشته برای تأمین آب خود دست به دامان انتقال آب از سایر استان‌ها شده بود در سال جاری با تداوم خشک‌سالی و کاهش آب انتقالی به این استان زنگ خطر بحران آب در یزد جدی‌تر از هرزمانی به صدا درآمده است.

این روزها شرایط تأمین آب در شهر یزد به‌گونه‌ای است که بسیاری از مناطق این شهر که ازنظر ارتفاعی در نقطه بالاتری قرار دارند با مشکل افت شدید کاهش آب مواجه‌اند.

گرچه مسئولین یزدی در چند هفته اخیر در مصاحبه‌های متعدد خود از رفع شدن این مشکل در آینده نزدیک خبر داده بودند؛ اما این مشکل در بسیاری از مناطق شهر یزد نظیر آزادشهر و شهرک رزمندگان هنوز حل‌نشده و تشدید نیز شده است. بیشتر بخوانید...

بسیاری از شهروندان یزدی در ارتباط با خبرنگار فارس در یزد از افت شدید آب در این مناطق خبر داده و تأکید کردند از طبقات اول به بعد ساختمان‌های چندطبقه و آپارتمان نمی‌توان از آب سراغی گرفت. افت فشار آب در یزد و عدم دسترسی ساکنان طبقات بالاتر ساختمان‌ها در یزد با سوختن موتور آب کولرهای آبی این شهروندان همراه بوده است و این افراد علاوه بر نبود آب باید با مشکل گرمای طاقت‌فرسای هوا نیز پنجه نرم کنند.
آنچه در این میان اهمیت دارد ضرورت رسیدگی فوری به این موضوع است؛ چراکه کمبود آب در یزد در شرایطی که هنوز تابستان داغ کویر را در پیش رو داریم شهروندان یزدی را در نگرانی عمیقی فرو برده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار