پیروان آئین زرتشتی روزهای 24 تا 28 خرداد هر سال با حضور در نیایشگاه چک چک اردکان به انجام اعمال عبادی خود می پردازند.
کد خبر: ۶۲۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 18 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، فرماندار اردکان در حاشیه بازدید از گردهمایی زرتشتیان گفت: سالیانه این آیین در نیایشگاه چک چک این شهرستان با حضور زرتشتیان سراسر کشور برگزار می شود.
هادی مقیمی اضافه کرد: در این محل زرتشتیان گرد هم می آیند که با خدای خودشان راز و نیاز کنند و عبادت های خاص خود را انجام دهند.
وی با بیان اینکه زرتشتیان و دیگر ادیان در ایران عزیز با پیشینه طولانی و تمدن چند هزار ساله در کمال امنیت به فعالیت خودشان مشغول هستند تصریح کرد: پیروان این ادیان آزادانه به عبادات خودشان می پردازند .
فرماندار اردکان گفت: هموطنان زرتشتی یکی از گروه هایی هستند که با رعایت آرامش و نظم ، قوانین کشوررا رعایت کرده اند.
مقیمی با بیان اینکه انصافا این هموطنان یکی از بهترین اقلیت هایی هستند که در کشور ایران حضور دارند اظهار کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی این ظرفیت را ایجاد کرده است که همه ادیان در کنار هم زندگی کنند و آنها بدون هیچ محدودیتی به مراسم ها و عبادات خودشان بپردازند .
فرماندار اردکان چک چک را یکی از قدیمی ترین زیارت گاه های زرتشتیان عنوان کرد و آن را بزرگترین عبادت گاه آنها دانست. وی افزود: برخی افراد در سراسر دنیا به دنبال تبلیغات سو و منفی هستند و این گونه اعلام می کنند که در ایران به حقوق اقلیت ها احترام گذاشته نمی شود ، از آنها تقاضامندم حتما به این مکان مراجعه کنند و اینجا از نزدیک ببینند که حقوق همه هموطنان همان گونه که در قانون اساسی پیش بینی شده به خوبی رعایت می شود .
فرماندار اردکان گفت: نیایشگاه چک چک اردکان یک منطقه خوب برای گردشگران کشور و حتی جهان است و در سال های اخیر هم تلاش شده که این مکان ساماندهی شود.
نیایشگاه چک چک در 43 کیلومتری شرق اردکان در استان یزد واقع شده است. نام این نیایشگاه به علت چکیدن آب در آتشکده زرتشتیان در دل کوهی که این نیایشگاه قرار دارد انتخاب شده است.
پیروان آیین زرتشتی در کشورهای مختلف حدود 150 هزار نفر تخمین زده می شود که 30 هزار نفر آنان در ایران و حدود 6 هزار تن نیز در شهرستان های یزد، تفت و اردکان سکونت دارند.
آتشکده و دخمه، 2 اثر مهم دیگر زرتشتیان استان یزد است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. اقلیت زرتشتیان کشور یک نماینده نیز در مجلس شورای اسلامی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار