معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد:
۷۰ کانون ورزشی درون مدرسه‌ای شامل ۹۰۰۰ دانش آموز و ۲۶۰ کانون ورزشی برون مدرسه‌ای شامل ۶۰ هزار دانش آموز در رشته‌های ورزشی توپی مانند فوتبال و والیبال، راکتی مانند تنیس و بدمینتون و رشته‌های انفرادی مانند شطرنج، شنا و ... در ایام فراغت تابستان فعالیت دارند وآماده خدمت رسانی به دانش‌آموزان هستند.
کد خبر: ۶۲۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 18 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: پیش بینی می‌شود تعداد 85 هزار دانش آموز در استان در طرح اوقات فراغت تابستان شرکت و از امکانات و برنامه‌ریزی‌های موجود بهره مند شوند.
علی سرداری افزود: آموزش وپرورش در طول سال تحصیلی و به ویژه برای تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در جهت بستر سازی اصولی و درست برای شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت‌های دانش آموزان و استفاده بهینه از وجود نیرو‌های کارآمد و مجرب موجب غنی سازی ساعات اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌شود و از اتلاف وقت آن‌ها در تابستان جلوگیری کرده و به استفاده از امکانات و منابع فراغتی متناسب با نیاز‌های آن‌ها کمک می‌کند و در زمینه‌های مختلف برنامه ریزی نموده است.

وی گفت: برنامه ریزی ویژه اوقات فراغت جهت تحقق شعار امسال و زمینه سازی برای کارآفرینی و اشتغال دانش آموزان، زمینه سازی حضور دانش آموزان در فعالیت‌ها و مسابقات مختلف قرآن و معارف اسلامی، فرهنگی و هنری، سیاسی و اجتماعی، علمی و ورزشی در رده‌ها ورشته‌های مختلف، برگزاری اردوی دانش آموزی ویژه همیاران مشاور در تابستان، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از رفتار‌های پرخطر، توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار و ایجاد زمینه‌های سازندگی و محرومیت زدایی را از جمله اقدامات آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی در خصوص برنامه‌های ورزشی که برای ایام تابستان دانش آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: ۷۰ کانون ورزشی درون مدرسه‌ای شامل ۹۰۰۰ دانش آموز و ۲۶۰ کانون ورزشی برون مدرسه‌ای شامل ۶۰ هزار دانش آموز در رشته‌های ورزشی توپی مانند فوتبال و والیبال، راکتی مانند تنیس و بدمینتون و رشته‌های انفرادی مانند شطرنج، شنا و .. در ایام فراغت تابستان فعالیت دارند وآماده خدمت رسانی به دانش‌آموزان هستند.

سرداری در خصوص برنامه‌های سیاحتی زیارتی برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان نیز عنوان کرد: در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اردو‌های بنیاد علوی، اردو‌های گردشگری، اردو‌های زیارت اولی‌ها و همچنین اردو‌های ویژه اعضای تشکل‌ها در درون و برون استان، طرح هجرت ۳ و اردو‌های جهادی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۵۵۰ پایگاه در سطح استان میزبان دانش آموزان برای کلاس‌های مختلف آموزشی است،
گفت :این کلاس‌ها شامل کلاس‌های قرآنی، هنری، صنایع دستی، تجسمی، فن بیان و سخن وری و مجری گری، مهارت‌های فنی، فیلم سازی، عکاسی، شیرنی پزی، ورزشی، داستان نویسی، رباتیک، ساخت سازه‌های ماکارونی، کامپیوتر و کلاس‌های المپیادی و علمی در پژوهشسرا‌های استان هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: با عنایت بر اینکه تمامی مدارس دوره‌های تحصیلی، پایگاه‌های دارالقرآن الکریم، کانون‌های فرهنگی تربیتی، کانون پرورشی فکری کوکان و نوجوانان، اردوگاه‌های دانش آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پایگاه‌های عمومی و تخصصی اوقات فراغت؛ پایگاه بسیج دانش آموزی، پایگاه‌های سازمان جوانان هلال احمر، پژوهشسرا‌ها در ایام تابستان آماده همکاری و ارائه خدمات به دانش‌آموزان هستند پیش بینی می‌شود تعداد ۸۵ هزار دانش آموز در استان در طرح اوقات فراغت تابستان شرکت و از امکانات و برنامه‌ریزی‌های موجود بهره‌مند شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، انجام مسابقات کتابخوانی با همکاری نهاد کتابخانه‌های استان، ایجاد پایگاه‌های ویژه دانش آموزان استثنایی، برگزاری دوره‌های مهارت آموزی با همکاری سازمان‌های مختلف از قبیل: آتش نشانی، مراکز بهداشتی و راهنمایی و رانندگی، فعال کردن ۹ اردوگاه ثابت استانی و شهرستانی، ایجاد سامانه همگام برای ثبت اطلاعات دانش آموزان فعال در برنامه‌های اوقات فراغت را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای ایام تابستان نام برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار