این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در یک خانواده اصولا حشرات تمام اعضا را نیش نمی‌زند و برخی افراد را نیش می‌زنند، بیان کرد: اصولا افرادی که به اصطلاح گوشتی شیرین دارند در معرض نیش حشرات هستند؛ لذا توصیه می شود این افراد در تابستان که حشرات زیاد هستند از پشه بند استفاده کنند.

جای نیش حشرات را چگونه درمان کنیم؟

غفار زاده با تاکید بر اینکه برای درمان جای نیش حشرات روش‌های درمانی متفاوتی وجود دارد، گفت: یکی از این روش ها ترکیب سرکه با آب است، می توان این مواد را با هم ترکیب کرد و روی محل گزیدگی مالید؛ همچنین استفاده از گشنیز بسیار مفید است.

وی با اشاره به اینکه برای رهای از زنبور، مورچه و سوسک در منزل راه های مختلفی  وجود دارد، افزود: آب خطمی و یا آب خرفه برای دور کردن حشرات از محل زندگی می تواند مفید باشد؛ همچنین می توان سرکه را با آرد جو ترکیب کرده و آن را روی محل گزیدگی قرار داد.

برای درمان جای نیش چه چیزی مصرف نکنیم؟

این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف سکنجبین، آب انار، آب کاهو، آب خیار، آب سیب و آب کاسنی در رفع جای گزیدگی حشرات مفید است؛ افراد می توانند این مواد را برای درمان استفاده کنند.

غفارزاده با اشاره به اینکه حشراتی مانند سوسک، مگس و پشه به روش های مختلفی فراری می شوند، عنوان کرد: برای رهایی از مورچه، آهن ربا را در محل رفت و آمد آن ها بگذارید؛ همچنین گوگرد را دود کنید و دود آن را در خانه پخش کنید، روش دیگر برای رهایی از مورچه استفاده از کیسه صفرا گاو است که می توان آن را در محل عبور و مرور آن ها قرار داد.

وی ادامه با اشاره به اینکه دود گوگرد و بوی سیر باعث فراری شدن زنبور می شوند، اذعان کرد:  دود گوگرد، بوی سیر و عصاره ختمی باعث دور شدن زنبور می شوند؛ همچنین برای رهایی از پشه سبوس را دود کرده و آن را در محلی که هستند پخش کنید این کار باعث فراری شدن آن ها می شود.