معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد از تغییر ساعت کار دستگاه های اجرایی این استان از یکشنبه هفته آینده ،27خرداد ماه جاری تا 31مرداد ماه 1397 با هدف کاهش مصرف انرژی الکتریکی و رعایت الگوی مصرف برق خبر داد.
کد خبر: ۶۱۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 14 June 2018

علی زینی وند گفت: این تصمیم با توجه به مصوبه 13خرداد ماه 97هیات وزیران در باره تغییر ساعت کار اداره ها در فصل گرما و به منظور رعایت الگوی مصرف و درخواست مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اتخاذ شد.
وی افزود: به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی از یکشنبه هفته آینده تا پایان مرداد ماه 97 ساعت کار کارکنان دستگاه های اجرایی به استثنای مراکز درمانی از 30: 06 تا 13:30 خواهد بود.
معاون استاندار یزد تأکید کرد: بر این اساس مدیران دستگاهها و فرمانداران موظف هستند به منظور کاهش مصرف برق در تنظیم دمای محیط کار حداقل 25 درجه سانتیگراد ، خارج کردن وسایل سرمایشی و روشنایی بعد از ساعت اداری از مدار نظارت داشته باشند.
هیات وزیران در جلسه یکشنبه 13خردادماه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر تغییر ساعت کار اداره ها و دستگاه های دولتی، بانک ها، شهرداری ها و سایر مؤسسات عمومی غیر دولتی برای بهینه سازی مصرف انرژی موافقت کرد.
در این جلسه ، به استانداران هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و شهرستان های استان های دیگر که دمای بالاتر از 45 درجه دارند، اجازه داده شد،به تشخیص شرکت های توزیع نیروی برق، ساعت شروع و پایان کار اداره ها و دستگاه های مشمول را به ساعت 6:30 صبح تا 13:30 تغییر دهند.
همچنین تمامی دستگاه های اجرایی مکلف شدند در فصل تابستان به نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت کنند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل 10 درصد کاهش یابد.
بر این اساس تمام دستگاه ها ملزم شدند نسبت به مواردی از قبیل خاموش کردن سیستم های سرمایشی و روشنایی غیر ضروری پس از پایان وقت اداری، استفاده از حداقل انرژی الکتریکی برای روشنایی در روز و تنظیم دمای محیط کار حداقل 25 درجه سانتیگراد و استفاده از مولدهای اضطراری برای تولید برق در ماه های تیر و مرداد از ساعت 12:00 الی 18:00 اقدام کنند.
علاوه بر این تمام واحدهای صنعتی و کشاورزی که دارای مولد برق بیش از 100 کیلووات هستند، موظف شدند طی ماه های تیر و مرداد بین ساعات 12:00 تا 16:00 جهت تأمین کل و یا بخشی از برق مورد نیاز از ظرفیت های نیروگاهی خود استفاده کنند و وزارت نفت نیز موظف به تأمین سوخت گاز و یا نفت گاز مورد نیاز برابر قیمت های بخش صنعت است.
همچنین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: احتمالا پیک مصرف برق استان به یکهزار و 600مگاوات در تابستان سال 97برسد.
وی گفت: سال 96 با همکاری اداره های استان و تغییر ساعت اداری ، 20 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شد.
محمدرضا صحتی امروز در گفت و گو با ایرنا پیش بینی کرد که امسال 2 برابر پارسال با مشارکت اداره ها صرفه جویی شود به این دلیل از مدیران انرژی شرکت ها و اداره ها درخواست کرد در پایان ساعت اداری سیستم سرمایشی را خاموش کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته پیک بار استان یکهزار و 430مگاوات بود و در 21خرداد ماه به یکهزار و 420 مگاوات رسید،از مردم خواست با مصرف بهینه برق به خصوص در ساعت پیک بار استان - ساعات 12تا 14 و ساعت پیک شب 20تا 24 در تامین برق مطمئن ، صنعت برق را همراهی کنند.
این مسئول یادآور شد: در عین حال امسال همانند سال های گذشته علاوه بر طرح تغییر ساعت کار اداره ها ، برخی طرح‌های پیک سایی همچون کاهش یا قطع بار برنامه ریزی شده، استفاده از مولد اضطراری و ذخیره عملیاتی صنایع و کشاورزی در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان پیشتر در گفت و گو با ایرنا تاکید کرده بود: در طرح کاهش پیک بار تابستان سال گذشته، 22.5 میلیارد ریال پاداش مشارکت به صنایع و کشاورزان استان اختصاص یافت .
وی اضافه کرد: همچنین سال قبل 61 مشترک صنعتی با کاهش 57 مگاوات در طرح ذخیره عملیاتی و 117 مشترک صنعتی دیگر با 55 مگاوات کاهش مصرف در طرح های مدیریت مصرف مشارکت کردند.
وی ادامه داد: در قالب این طرح ، 6میلیارد و 836 میلیون ریال پاداش به صنایع مشارکت کننده در طرح ذخیره عملیاتی و یک میلیارد و 148 میلیون ریال به مشترکان همکار در طرح تعطیلات و تعمیرات هم پرداخت شد.
این مسئول در ادامه به مشارکت 38 واحد صنعتی دیگر در کاهش 41 مگاواتی مصرف برق با استفاده از دیزل ژنراتور در ساعات پیک بار و پرداخت 585 میلیون و 667 هزار ریال به آنها و مشارکت یکهزار و 156 مشترک کشاورزی و مشترکان خانگی اشاره کرد.
تعداد مشترگان برق استان 643هزار مشترک است و یزد چهارمین استان صنعتی کشور نیز است.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار