فرمانده انتظامی بافق نسبت به آسیبهای اجتماعی رو به گسترش کانون های مواد مخدر هشدار داد و گفت: 250پاتوق (کانون، محفل) مواد افیونی در این شهرستان فعال است.
کد خبر: ۶۱۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 14 June 2018

سرهنگ محمد کمالی افزود: متاسفانه برخی جوانان و نوجوانان هنگام اوقات فراغت به دور از چشم خانواده ها در این محفل ها حضور پیدا می کنند.
وی اضافه کرد: برخی خانواده ها تلاش دارند، فرزندان شان دچار آسیب های اجتماعی نشوند و از ورود فرزندان خود به محفل های مواد مخدر یادشده جلوگیری می کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین آسیب این کانون ها متوجه خانواده هاست، گفت: جوان 14 ساله تا مرد سالخورده در برخی ساعت های اوقات فراغت که باید نزد خانواده باشند در کنار دوستانشان در پاتوق ها حضور دارند.
این مسوول انتظامی با تاکید بر تعامل و ایجاد صمیمیت بیشتر میان فرزندان و والدین، بیان کرد: آسیب پذیری خانواده ها از همین پاتوق ها شروع و به جامعه کشیده می شود.
وی ادامه داد: این مساله باعث می شود تا فرد گرفتار مواد مخدر شود، چرا که دروازه ورود به اعتیاد، سیگار و قلیان است که در این محفل ها به وفور یافت می شود.
فرمانده انتظامی بافق تصریح کرد: پلیس علاوه بر اقدام قانونی و انجام وظایف ذاتی کارهای فرهنگی نیز انجام می دهد و از طریق تهیه بروشورها در مورد ضرر آسیب های اجتماعی و برگزاری کلاس های آموزش همگانی برای افراد سعی دارد آنها را با انواع آسیب ها و مضرات پاتوق ها و مواد مخدر آشنا کند.
کمالی همچنین رسانه ها را قدرتمندترین ابزار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم دانست و اظهار کرد: رسانه ها در بسیاری حوزه های اجتماعی می توانند با پلیس مشارکت فعال داشته باشند و به عنوان عامل کلیدی در تامین و حفظ امنیت اجتماعی نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.
فرمانده انتظامی بافق با اشاره به حضور متکدیان در سطح شهر تصریح کرد: نیروهای پلیس در همکاری با شهرداری با کمک دستگاه قضایی نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام و با آنها برخورد می کند.
وی خواهان همکاری مردم در تامین امنیت شد و تاکید کرد: در جامعه ای که توازن برقرار باشد امنیت نیز وجود دارد و با همکاری اداره های مختلف باید ، توازن را در اجتماع ایجاد کنیم .
کمالی تاکید کرد: بایستی مردم در این زمینه با پلیس همکاری داشته باشند، اگر ناهنجاری و آسیبی را در جامعه مشاهده کردند مورد را اطلاع دهند که به تدریج در جامعه و شهر تبدیل به عرف نشود.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار