مدیرکل مدیریت بحران استانداری تأکید کرد:
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی ١٤ گانه مدیریت بحران در سطح استان، بر آمادگی دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای گذر از بحران کم آبی تاکید کرد
کد خبر: ۶۱۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 13 June 2018

هادی هادی‌نسب  در اولین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تفت با اشاره به اهمیت برگزاری مانورهای کسب آمادگی اظهار کرد: دستگاه‌های عضو شورا باید مانورهای کسب آمادگی را در سطح دستگاه و بین دستگاهی برگزار کنند تا از آمادگی لازم در زمان وقوع بحران برخوردار شوند .

وی افزود: اگر در مراحل پیش بینی، پیشگیری و آمادگی، خوب عمل نماییم در زمان وقوع بحران می‌توانیم جلوی بسیاری از خسارت‌ها را بگیریم .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد تشکیل و برگزاری جلسات کارگروه‌های ١٤ گانه شورای مدیریت بحران را مهم دانست و گفت: کارگروه‌های تخصصی ١٤ گانه مدیریت بحران در سطح استان و شهرستان‌ها باید تشکیل شوند تا مخاطرات مرتبط احصا و برای پیشگیری و مقابله با آن برنامه ریزی لازم انجام شود .

هادی‌نسب در ادامه به مشکل کم آبی در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: با هماهنگی که در سطح استان صورت گرفته، مقرر شد دستگاههایی که خودرو حمل آب در اختیار دارند با شرکت آب و فاضلاب روستایی جهت تامین آب ۳۵۰ روستا همکاری نمایند .

این مقام مسئول وضعیت آب در سطح استان را خطیر دانست و با تاکید بر مدیریت بهینه مصرف آب، بیان کرد: مردم استان یزد همیشه مردمی صرفه جو  بودند و قدر آب را می‌دانند اما با توجه به وضعیت خشکسالی‌های پی در پی و کمبود آب می بایست اقدامات بیشتری در زمینه صرفه جویی صورت پذیرد .

وی در خصوص تامین اعتبارات مرتبط با مدیریت بحران در دستگاه‌ها گفت: اعتبارات ماده ١٠ و ١٢ می‌بایست از طریق خود دستگاه‌ها پیگیری شود و در این زمینه مکاتباتی با ادارات مرکز استان، اعتبارات مدیریت بحران در سطح دستگاه‌ها در سال جاری انجام شده است .

مدیرکل مدیریت بحران استاندار یزد به آفت مگس مدیترانه ای باغ های انار شهرستان تفت نیز اشاره کرد و ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده، سال گذشته معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در یزد حضور یافت و از نزدیک در جریان این موضوع قرار گرفت که توانستیم اعتبار لازم برای جبران خسارت سال گذشته را کسب نماییم و منتظر تخصیص آن هستیم .

وی در پایان سخنان خود به موضوع بیمه اماکن مسکونی و تجاری اشاره کرد و گفت: موضوع بیمه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید فرهنگ بیمه در جامعه گسترش یابد که در این زمینه تسهیلات خوبی نیز پیش بینی شده که شهرداران و بخشداران می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده نمایند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار