در چهل و دومین نشست اکران فیلم حوزه هنری یزد، فیلم سینمایی «توهین» ساخته زیاد دویری کارگردان لبنانی به نمایش درآمد و تحلیل شد.
کد خبر: ۶۱۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 13 June 2018

چهل و دومین جلسه اکران و تحلیل فیلم حوزه هنری استان به فیلم سینمایی «توهین» به نویسندگی و کارگردانی زیاد دویری از لبنان اختصاص داشت .

در این نشست که جمعی از اهالی سینما، هنرمندان و هنرجویان حضور داشتند، ابتدا این فیلم به نمایش درآمد و در ادامه در خصوص ویژگی‌های آن گفتگو و تبادل نظر شد .

فیلم «اینسالت» یا «توهین» محصول مشترک فرانسه و لبنان است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی ‌زبان نودمین دوره جایزه اسکار بود .

«توهین» که در لبنان به نام «پرونده شماره 23» اکران شد و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2017 سینمای لبنان بود، ماجرای مشاجره و درگیری یک جوان مسیحی به نام «تونی» با یک کارگر فلسطینی پناهنده به لبنان را روایت می‌کند که پس از توهین به یکدیگر، درگیری‌شان به دادگاه کشیده می‌شود و تبدیل به مسئله‌ای می‌شود که افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده و موجب شورش و اغتشاش می‌شود .

دو نکته در این این اثر قابل توجه است، یکی این‌که به بیان فیلم همه بدبختی‌های لبنان و فلسطین زیر سر رژیم غاصب صهیونیستی بود و در حقیقت فیلم یک مرگ بر اسرائیل روشنفکرانه لطیف داشت و دوم این‌که چقدر حس خوبی است که سینماگران دیگر نقاط جهان با تقلید از سینماگر ایرانی نامزد دریافت جایزه جشنواره‌های مهم بین‌المللی می‌شوند و این نشان می‌دهد که سینمای ایران سینمایی بزرگ و قابل مطالعه است .

گفتنی است؛ نشست هفتگی اکران و تحلیل فیلم‌های منتخب ایران و جهان، عصر روزهای سه‌شنبه‌ در حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار