معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خاتم با بیان اینکه سند توسعه ورزش شهرستان در حال تدوین است، گفت: مشارکت سمن ها( سازمان های مردم نهاد) ، دستگاه ها و اداره مختلف در تدوین بهتر این سند لازم و ضروری است.
کد خبر: ۶۱۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 13 June 2018

جواد میربهبودی در نشست کارگروه توسعه ورزش شهرستان، افزود: تدوین این سند نیاز به همکاری و مشارکت دستگاه ها و اداره های مختلف بخصوص سمن ها دارد و با توجه به موفقیت هایی که در حوزه ورزش جوانان، نوجوانان و بانوان وجود دارد، باید نسبت به شناسایی هرچه بیشتر این استعدادها برای تدوین سند جامع تلاش کرد. 
وی یادآور شد: بیشتر مردم خاتم اهل ورزش و ورزش دوست هستند و باید سعی شود تا جایگاه ورزش شهرستان در استان یزد، منطقه و کشور ارتقا یابد.
وی اظهار کرد: سند یادشده در راستای توسعه همه جانبه ورزش همگانی، ورزش حرفه ای و ورزش قهرمانی با هدف ارتقا سلامت و نشاط اجتماعی و ارتقا جایگاه شهرستان و گسترش تربیت بدنی و ورزش و بهره مندی لازم از فضاهای مختلف که وجود دارد، تدوین خواهد شد.
وی ادامه داد: کارگروهی با مسولیت اداره تربیت بدنی در راستای تدوین سند توسعه ورزش این منطقه تشکیل و نقطه نظر اداره ها ، نهادها و هیات های ورزشی و صاحب نظران در حوزه ورزش اخذ و در راستای تدوین سند توسعه ورزش لحاظ شود.
میربهبودی با بیان اینکه خاتم اواخر ماه جاری میزبان اردوی تیم ملی هندبال کشور است، خاطرنشان کرد: باید از پتانسیل ها و استعدادهای ورزشی شهرستان در جهت مسابقات منطقه ای و کشوری استفاده کرد.
همچنین مسئول تدوین سند توسعه ورش استان یزد در نشست یادشده گفت: رویکرد توسعه ورزش در این منطقه باید بر اساس اولویت انجام ورزش در مهدهای کودک، مدارس و باشگاه ها و محله ها باشد .
محمد حسین پیمان فر، افزود: در راستای توسعه ورزش شهرستان باید تکیه بر روی این بحث باشد که خاتم چه ظرفیت های بالقوه ای دارد و چگونه در جهت توسعه ورزش شهرستان و استان می توان از آن استفاده کرد.
وی از افزایش 50 درصد ایستگاه های ورزش همگانی خاتم در تدوین سند توسعه ورزش خاتم خبر داد و تصریح کرد: رشد 30 درصد کسب مقام قهرمانی در استان، رشد 6 درصد مشارکت زنان و مردان و رشد 50 درصد در کسب عنوان قهرمانی کشوری در این سند دیده شده است.
وی چالش ها و کمبودهای شهرستان را کمبود امکانات ورزشی و فاصله 240 کیلومتری تا مرکز استان اشاره کرد و یادآور شد: در تدوین این سند به این مسائل توجه شده و در راستای رفع آنها تدابیری اندیشیده شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار