رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: همزمان با عید فطر ، تمام مراکز و موسسه های خیریه تحت نظارت این اداره ، آماده دریافت زکات فطره و کمک های اهدایی از سوی نمازگزاران و مومنان روزه دار خواهند بود.
کد خبر: ۶۱۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 13 June 2018

امیرولی عضدزاده با دعوت از افراد روزه دار برای پرداخت زکات فطره افزود: براساس فتوای مراجع عظام تقلید ، مومنان می توانند زکات فطریه و زکات اموال خود را به بهزیستی، مراکز و موسسه های خیریه تحت نظارت آن که متولی نگهداری و ارایه خدمت به ایتام ، معلولان ، سالمندان ، خانواده های بی سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی و نیازمندان هستند، پرداخت کند.
وی در خصوص محورهای هزینه‌کرد وجوه زکات و فطره نیز اظهار کرد: اولویت هزینه‌کرد این وجوه همواره در حوزه‌های مربوط به تامین مواد غذایی و درمان بوده است. 
به گفته عضدزاده، وجوهی که از طریق زکات و فطره جمع‌آوری می‌شود با تاکید بر جامعه هدف سازمان در حوزه های اجتماعی و توانبخشی و در جهت حل نیازها و مشکلات آنان هزینه می‌شود. 
رئیس بهزیستی اردکان در ارتباط با رقم جمع‌آوری شده از محل وجوه در سال 96 نیز اظهار کرد: سال گذشته 210 میلیون ریال توسط نمازگزاران و روزه‌داران در روز عید فطر تحت عنوان وجوه فطره و زکات به موسسه های خیریه زیر نظر بهزیستی کمک شد . 
وی افزود: مومنانی که قصد ادای این فریضه و تکلیف شرعی خود در روز عید فطر دارند می توانند از طریق صندوق های بهزیستی وموسسه های خیریه آن در محل برگزاری آیین الهی نماز عید در محل های اقامه نماز اقدام کنند.
2 هزار معلول و 300 خانوار نیازمند، زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان اردکان هستند و از خدمات این اداره بهره مند می شوند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار