معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: در مبارزه با مواد مخدر باید به سمت طرح ها و برنامه های اثرگذار حرکت کرد و تقویت همکاری بین بخشی و حضور سازمان های مردم نهاد(سمن ها) بسیار موثر و مورد تاکید است.
کد خبر: ۶۱۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 13 June 2018

محمد علی طالبی در جلسه کمیته تخصصی تشکل های غیر دولتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: باید از جایگاه اثر گذار سازمان های مردم نهاد برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.
وی ادامه داد: مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد نقش اساسی در مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی دارد و باید در جلب اعتماد و تقویت جایگاه حضور آنها در برنامه های مختلف توجه داشت.
این مسوول ، علت اصلی بروز برخی از مشکلات جامعه را تنزل سرمایه های اجتماعی دانست و تصریح کرد: اگر در شرایطی سرمایه اجتماعی تنزل پیدا کند گروه هایی از جامعه آسیب می بینند و راه برای ظهور برخی از مشکلات و اعتیاد باز می شود.
طالبی تاکید کرد: علت موفقیت برخی از گروه ها در حل موضوع اعتیاد ، توجه به مفهوم مشارکت و اجتماعی سازی این موضوع است که به طور کلی برنامه های این حوزه باید به سمت جامعه هدف، مردم، جوانان، محلات و روستاها سوق داده شود.
معاون سیاسی استانداری یزد یادآور شد: هنر یک سازمان مردم نهاد به خدمت گرفتن مشارکت جامعه در حل موضوع های اجتماعی است که در استان با توجه به ظرفیت بی‌ نظیر سرمایه های اجتماعی شامل معلمان، نخبگان، روحانیان، هنرمندان و رسانه ها و سایر گروه های جامعه زمینه برای تحقق این امر فراهم است.
طالبی با تاکید بر حمایت از سمن های توانمند و فعال در زمینه های مختلف عنوان کرد : توجه به دوره های توانمندسازی و آموزش سازمان های مردم نهاد برای افزایش نقش آفرینی آنها و تقویت مشارکت های مردمی ضروری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار