آیت‌الله اعرافی:
امام‌جمعه شهرستان میبد با اشاره به لزوم ورود ثبت‌احوال به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه، گفت: دستگاه‌های اجرائی مسائل و مشکلات بین هم و بین بخشی را با تعامل و گفتگو حل کنند
کد خبر: ۶۱۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 13 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، آیت‌الله اعرافی در در دیدار با مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد با تأکید بر لزوم حل‌وفصل مسائل مبتلا به دستگاه‌های اجرائی، گفت: تعامل بین نهادها و ادارات برای تسریع در روند خدمت‌رسانی به مردم بسیار حائز اهمیت و بسیاری از تنش‌ها و مسائل بین بخشی با گفتگو قابل‌حل است.

وی افزود: ثبت‌احوال دستگاهی است که هر فردی در طول زندگی خود برای امور هویتی چندین بار به آن مراجعه می‌کند و انصافاً این نهاد در تکریم مردم تاکنون موفق عمل کرده است.

امام‌جمعه میبد با اشاره به انواع تکریم ارباب‌رجوع در محیط اداری، اظهار داشت: یکی از ابعاد تکریم، احترام گذاشتن در برخورد چهره به چهره است که حسن خلق لازمه این‌گونه تکریم است.؛ همچنین انجام کار مردم به‌صورت صحیح و با دقت بعد دیگر تکریم است و بعد سوم آن، استفاده از فناوری‌های روز برای تسریع در روند خدمت‌رسانی به مراجعین است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم ورود ثبت‌احوال به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه بر ضرورت ارائه داده‌های تولیدشده به مسئولین تأکید کرد و ابراز داشت: این دستگاه حاکمیتی باید در مسائل فرهنگی هشدارهای لازم را به مسئولین داده و ابعاد فرهنگی مسائل را گوشزد کند.

محمد علی مکرمی نیز پیش از سخنان وی ضمن تبیین فعالیت‌های ثبت‌احوال، آماری از ثبت رویدادهای حیاتی در شهرستان میبد در سال گذشته ارائه و اعلام کرد: تاکنون برای ۶۰ درصد واجدین شرایط این شهرستان کارت هوشمند ملی صادر و تحویل‌شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان یزد بیان داشت: در سال ۹۶ رویداد وفات در میبد نسبت به سال قبل ۲ درصد افزایش و آمار ولادت، ازدواج و طلاق نیز در همین مدت به ترتیب ۳، ۱۸ و ۸ درصد کاهش داشته است.

وی از علاقه والدین میبدی به انتخاب نام‌های ابوالفضل، امیرعلی، امیرعباس، علی و امیرحسین برای نوزادان پسر و اسامی فاطمه، زهرا، زینب، حلما و ریحانه نیز برای نوزادان دختر در سال ۹۶ خبر داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار