عضو شورای شهر شاهدیه با تاييد موضوع هجوم پشه‌ها و مزاحمت آنها براي مردم اين شهر، مي‌گويد: تاكنون بیش از 10 مرتبه با مسئولان مربوطه براي بررسي و رفع مشكل مكاتبه كرده‌ايم ولي برخي كلاً منكر چنين مشكلي هستند.
کد خبر: ۶۱۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 13 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، «حسین سلطانی» به دنبال گلایه‌های مردم شاهديه از مزاحمت پشه‌های نسبتاً بزرگي كه آنها را ناشي از پساب تصفيه‌خانه شهر يزد مي‌دانند، اظهار مي‌كند: از زمانی که پساب فاضلاب شهری در حد فاصل شهرهاي یزد و زارچ ايجاد شده است، حدود چهار هزار نفر از ساکنان این منطقه درگیر مشكلات آن شده‌اند.

وی مي‌گويد: پشه‌ها که در فصول گرم به خصوص اواخر بهار و اوایل تابستان مشاهده مي‌شوند، امسال در مقايسه با سنوات گذشته با توجه به اقلیم و تجمع آب در اين تصفيه‌خانه، فضای بهتری برای رشد پيدا كرده و شديد‌تر از گذشته براي مردم ايجاد مشكل كرده‌اند.

این مسئول در رابطه با اقدامات صورت گرفته براي رفع اين مشكل، بيان مي‌كند: هرچند مردم از اين مشكل گلايه‌مند هستند ولي شرکت آب و فاضلاب و متولیان اظهار مي‌كنند كه هیچ مشکلی وجود ندارد! 

وی در اين باره تصريح مي‌كند: شرکت آب و فاضلاب به طور مکرر و هر ساله در این منطقه سم‌زدایی می‌کند و روش‌های مختلفی برای مقابله با حشرات موذی و مزاحم دارد اما به گفته اهالي ساکن بلوار جمهوری تا منطقه زارچ، این مشکل هنوز برطرف نشده و مردم نسبت به رفع نشدن این مشكل، معترض هستند. 

سلطانی در رابطه با پیگیری‌های مکرر شورای شهر شاهديه در این مورد نيز عنوان مي‌كند: تاکنون بیش از 10 مرتبه با متولیان و مسئولان مربوطه در اين خصوص مكاتبه داشته‌ايم و حتي از ادارات محیط زیست و بهداشت نيز خواستار رسیدگی و تایید موضوع اعلام شده از سوي شرکت آب و فاضلاب مبني بر نبود مشكلي در اين رابطه بوده‌ايم ولي تاکنون موفق به دریافت پاسخی از این دستگاه‌ها نشده‌ایم. 

وی اضافه مي‌كند: هر چند بنده و ديگر اعضاي شوراي شهر تخصصي در اين حوزه نداریم و قطعاً شرکت آب و فاضلاب هم دفاعياتي در اين مورد دارد اما لازم است تا مسئله مذكور بررسی و پیگیری و براي مردم اطلاع‌رساني شود.

عضو شورای شهر شاهدیه تاكيد مي‌كند: به هر حال، متوليان چنين موضوعاتي بايد منشاء توليد اين پشه‌ها را كه در حين مهاجرت، همه  مردم را درگير مي‌كنند، شناسايي و نسبت به رفع آنها اقدام كنند.

وی مي‌گويد: البته در اين راستا نيز قرار است كه در نشستي كه اواخر تيرماه برگزار مي‌شود، مزاحمت پشه‌ها از طریق مسئولان مربوطه موشکافی و ضمن اطلاع‌رساني لازم به مردم، در صورت امكان نسبته به رفع اين مشكل اقدام شود.

سطاني در پايان تاكيد مي‌كند: حتی اگر عامل اصلی هجوم این پشه‌ها، پساب فاضلاب یزد باشد باید راهکاري مانند انتقال این پساب اجرايي و مشكل رفع شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار