قیمت طلا در بازارهای جهانی صبح سه شنبه به دلیل افزایش شاخص دلار در پی نشست موفقیت آمیز آمریکا-کره شمالی کاهش یافت.
کد خبر: ۶۱۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 12 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، از خبرگزاری «رویترز» انگلیس، امروز تا پیش از اعلام رییس جمهوری آمریکا درباره «پیشرفت خوب مذاکرات»، شاخص دلار محرک بازار طلا بود اما اکنون کاهش ریسک ژئوپلیتیکی موجب کاهش تقاضای طلا و افت قیمت آن در بازارها شده است.

اکنون ممکن است معامله گران فقط منتظر افزایش نرخ های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا باشند. افزایش نرخ بهره یا هزینه استقراض پول موجب افزایش شاخص دلار می شود که کاهش قیمت طلا را در پی دارد.

شاخص دلار و بهای کالاهایی مانند طلا که به طور سنتی بر پایه دلار قیمت گذاری می شوند در جهت عکس یکدیگر حرکت می کنند، زیرا با افزایش این شاخص، قدرت خرید خریدارانی که واحد پولی ارزی بجز دلار دارند، کاهش می یابد و می توانند مقدار کمتری از این کالاها بخرند. کاهش تقاضا نیز قیمت طلا را کاهش می دهد. شاخص دلار، تغییر نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل مجموعه ای از ارزهای اصلی را ثبت می کند.

قیمت تحویل فوری یا آنی طلا در ساعت 07:19 صبح امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 0.1 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن، به یک هزار و 297 دلار و 96 سنت در هر اونس رسید. قیمت آتی طلا در بازار کامکس آمریکا نیز با 0.1 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن، به یک هزار و 301 دلار و 90 سنت در هر اونس رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار