سهميه 832 ميلياردي يزد در طرح اشتغال روستايي عشايري؛
مدير کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان يزد با اشاره به سهميه 832 ميلياردي استان در تسهيلات طرح اشتغال روستايي عشايري، از معرفي دو برابر اين سهميه طرح متقاضيان به بانكها خبر داد و خواستار سرعت عمل بانك‌ها در تأييد و تصويب طرح‌ها با توجه به محدوديت زماني باقيمانده شد.
کد خبر: ۶۱۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 12 June 2018

«محمدحسين رياحي» در کارگروه تخصصی اشتغال استان كه به رياست استاندار يزد برگزار شد، گزارشی از وضعیت عملکرد دستگاه‌ها، بانک‌ها و شهرستان‌ها در جذب اعتبار اشتغال روستایی عشایری ارائه كرد و گفت: با دستور معاونت روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري 12 هزار ميليارد تومان براي اشتغال در روستاها و مناطق عشايري کشور اختصاص يافت. 

به گفته وي، در اجراي اين طرح در مرحله اول 832 ميليارد ریال به عنوان سهميه يزد اعلام شده که دو برابر اين مبلغ تاکنون طرح‌هاي متقاضيان به بانکها براي دريافت تسهيلات معرفي شده است.

رياحي در اين باره تعداد طرح‌هاي مصوب مرتبط با جهادکشاورزي را 726 طرح، ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري 100 طرح، صنعت، معدن و تجارت 90 طرح، ارتباطات و فناوري اطلاعات شش طرح، ورزش و جوانان دو طرح و راهداري و حمل و نقل نيز يک طرح، اعلام كرد.

وی اضافه کرد: تاکنون از اين تعداد 511 طرح بعد از تصويب براي پرداخت تسهيلات به بانک کشاورزي، 108 مورد به پست بانک، 113 طرح به بانک توسعه و تعاون و 99 مورد نيز به صندوق کارآفريني اميد ارسال شده است. 

رياحي گفت: براي جذب سريع‌تر و بيشتر تسهيلات نيز مقرر شد كه سه برابر سهميه شهرستان‌ها، فرمانداران طرح‌هاي اشتغالزا را بررسي و جهت تاييد به کميته فني استان ارسال کنند. 

وي خاطرنشان کرد: با توجه به زمان کم تا پايان مهلت تعيين شده براي جذب سهميه استان، بانک‌ها بايد سرعت تأييد و تصويب طرح‌ها را افزايش دهند. 

این مقام مسئول درباره عملکرد شهرستان‌ها در اين بخش هم در انتها گفت: بافق با تصويب 81 ميليارد و 50 ميليون ريال بيشترين مصوبات را نسبت به سهميه سه برابري به خود اختصاص داده و در رتبه نخست قرار دارد. 

دبير کارگروه اشتغال استان ادامه داد: مهريز نيز با 198ميليارد و 818ميليون ريال تسهيلات نسبت به سهميه سه برابري در رتبه دوم قرار گرفته است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار