معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به رشد چشمگیر نویسندگان و ناشران بومی استان در یک سال گذشته، از حمايت اين اداره كل با تخصيص 120 میلیون تومان براي خريد کتاب از ناشران و نويسندگان استان حمایت کرده ایم.
کد خبر: ۶۱۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 12 June 2018

«سید خلف حوتی‌نژاد»  از رشد چشمگیر نویسندگان و ناشران یزدی در یک سال گذشته تاکنون خبر داد و اظهار کرد: نسبت به سال گذشته نویسندگان بومی استان رشد چشمگیری داشته‌اند که این موضوع بيانگر ارتقای سطح ادبی و علمی استان است. 

وی ادامه داد: رشد نویسندگان از بعد دیگر می‌تواند نشان دهنده سهولت و هموار شدن مسیر نشر به واسطه افزایش خدمات لازم از سوی اداره ارشاد نیز باشد. 

این مسئول با اشاره به پررنگ‌تر شدن و قدرت گرفتن چرخه نشر استان در سال‌های اخیر، تصریح کرد: تقویت کتاب‌فروشی‌ها و در نظر گرفتن تسهیلات برای آن‌ها، تاثیری غیرمستقیم بر توسعه چرخه نشر استان داشته به طوری که کتاب‌فروشی‌ها با در نظر گرفتن تسهیلات مذکور، تخفیف‌های مناسبتی را براي فروش کتاب لحاظ مي‌كنند.

وی افزود: این حمایت تاثیر قابل توجهی در افزایش اشتیاق یزدی‌ها به بازار نشر کتاب شده و به دنبال آن کتاب‌فروشی‌ها نیز رونق بیشتری گرفته‌اند. 

حوتی‌نژاد از حمایت 120 میلیون تومانی اداره ارشاد در سال گذشته از نویسندگان یزدی با خريد كتاب از آنها خبر داد و گفت: کمیته خرید کتاب بر طبق ضوابط موجود تا 30 درصد از شمارگان کتب منتشر شده نویسندگان بومی را خریداری می‌کنند، البته خرید كتاب از سوي اداره ارشاد مستلزم بومی بودن نویسنده و ناشر و چاپ اول كتاب آنهاست.

این مسئول در مورد کارگروه نظارت بر چاپ کتاب در استان به عنوان رویدادی موثر در زمینه رشد نویسندگان بومی استان نيز خاطرنشان کرد: بر همين اساس ديگر هیچ نویسنده‌ای برای دریافت مجوز چاپ كتاب نبايد به تهران یا قم عزيمت ‌كند بلکه مجوز نشر از سوي اين كارگروه در داخل استان صادر مي‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار