جمعی از شهروندان شهر شاهدیه، بخش زارچ و ساکنان بلوار جمهوری اسلامی در محدوده دروازه قرآن شهر یزد با امضا توماری کمک استاندار یزد برای رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی این منطقه را خواستار شدند.
کد خبر: ۶۱۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 12 June 2018

در بخشی از تصویر تومار آمده است: وجود بیش از حد و غیرطبیعی پشه در سال جاری باعث بروز مشکلاتی در محل کار، مسجد، منازل، باغ ها و مزارع و ایجاد مخاطراتی برای سلامتی مردم شده است.
به گفته امضا کنندگان این تومار بعد از آبگیری حوضچه های فاضلاب و پخش فاضلاب در محدوده حوضچه ها در مجاورت مناطق شاهدیه و زارچ، بوی تعفن فاضلاب و افزایش پشه باعث سلب آسایش مردم شده و احتمال ابتلاء به برخی بیماری ها که توسط پشه منتقل می شود، را در این منطقه افزایش داده است. 
در ادامه این تومار ادعا شده: مشکلات موجود به تایید بازرس پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست استان یزد رسیده و این موضوع بارها از طرف مردم به مدیر حوضچه فاضلاب، مدیر تصفیه خانه و مدیر آب و فاضلاب یزد اعلام شده است.
در خصوص مشکلات ناشی از فاضلاب گزارش های مکرری از سوی رسانه های استان تولید شده، اما تاکنون هیچگونه اقدامی برای رفع مشکلات زیست محیطی که سلامت مردم را تهدید می کند، صورت نگرفته است. 
امضا کنندگان تومار از محمود زمانی قمی استاندار یزد اقدام فوری برای رفع این چالش زیست محیطی را خواستار و تاکید کردند که این مساله نباید بیش از این موجب نارضایتی و بروز مشکل برای مردم و دولت شود.
مجموع جمعیت بخش زارچ، شهر شاهدیه و بلوار جمهوری واقع در محدوده دروازه قرآن یزد حدود 50 هزار نفر تخمین زده می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار