معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد؛
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي يزد با بیان این‌که بیش از 90 درصد آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در استان کنترل شده است، گفت: امسال 12 هزار هکتار از باغات میوه استان یزد زیرپوشش طرح مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۱۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 12 June 2018

«سیدعلی‌محمد ضیاکاشانی» با اشاره به اجرای طرح مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در استان،‌ اظهار کرد: امسال 12 هزار هکتار از باغات ميوه استان از جمله باغات انار تحت پوشش اجرای این طرح قرار گرفتند.

وی افزود: با همکاري و همياري کشاورزان و در نتيجه اجراي موفقيت آميز اين طرح در سال گذشته آفت مگس ميوه مديترانه‌ايي در باغات استان تا بيش از 90 درصد کنترل و ميزان خسارت‌ها به کمتر از 10درصد کاهش يافته است .

معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي استان يزد در ادامه ميزان خسارت‌هاي ناشي از اين آفت در سال 95 را 600 ميليارد تومان دانست و گفت: در اين سال بيش از 70 درصد محصول انار باغات استان و از جمله بيش از نيمي از انار شهرستان تفت بر اثر طغيان اين آفت از بين رفتند .

کاشانی تصریح کرد: امسال پيش بيني مي‌شود با توجه به اقدامات صورت گرفته و برگزاري کلاس‌هاي آموزشي و همراهي کشاورزان ميزان خسارت‌هاي اين آفت، 95 درصد کنترل و پيشگيري شود .

«مرتضی فتاحی» ریيس اداره حفظ نباتات جهاد کشاورزي استان یزد ادامه داد: امسال 131 مرکز پيش آگاهي براي شناسايي و رصد آفت در سطح شهرستان‌هاي استان ايجاد شده که به محض ورود آفت به باغات کار مبارزه اجرا مي‌شود .

این مقام مسئول اظهار کرد: پيش بيني مي‌شود امسال با اقدامات پيشگيرانه صورت گرفته کار مبارزه با آفت مگس ميوه مديترانه ايي در کمتر از يک هزار هکتار از باغات ميوه و از جمله انار در شهرستان‌هاي تفت، مهريز و يزد اجرا شود .

ریيس اداره حفظ نباتات جهاد کشاورزي يزد در پایان هزينه اجراي اين طرح در هر هکتار را يک و نيم ميلیون تومان اعلام کرد و تأکید کرد: براي اجراي اين طرح در سال جاري  يک و نيم ميليارد تومان اعتبار نياز است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار