رهبران دو کشور ایالات متحده آمریکا و کره شمالی ساعت ۹ بامداد سه‌شنبه به وقت محلی در جزیره سنتوزای سنگاپور با یکدیگر دست دادند.
کد خبر: ۶۱۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 12 June 2018
به گزارش «تابناک یزد»، رهبران دو کشور در حضور خبرنگاران با یکدیگر دیدار کرده و به یکدیگر دست دادند. هر دوی آنها ابراز امیدواری کردند که گفتگوهای موثری در پیش داشته باشند و به نتایج مهمی برسند. دونالد ترامپ گفت: «احساس فوق‌العاده‌ای دارم. ما گفتگوهای مهمی خواهیم داشت که فوق‌العاده موفق خواهد بود. این باعث افتخار من است و شکی ندارم که ما روابط فوق‌العاده‌ای در پیش‌رو داریم.»
کیم جونگ اون نیز گفت: «رسیدن به اینجا آسان نبود. برای برگزاری این نشست موانع بسیاری وجود داشت اما ما این موانع را پشت سر گذاشتیم و اکنون اینجا هستیم.»

به گزارش الف، دونالد ترامپ در یکی از آخرین پیام‌های توییتری خود که از سنگاپور منتشر کرد، با اشاره به دیدار تاریخی پیش‌رو، مخالفان خود را بازندگانی توصیف کرد که همواره سیاستهای او را زیر سوال برده‌اند. او با اشاره به آمریکایی‌های زندانی در کره شمالی، آزمایشهای موشکی و تحقیقات این کشور اعلام می‌کند که اکنون همه این حوادث متوقف شده‌اند. او با اشاره به مخالفانش می‌نویسد: «آنهایی که از همان ابتدا کارهای من را اشتباه می‌دانستند، دیگر چیزی نمی‌توانند بگویند.»
 
 

بیش از دو هزار و 500 خبرنگار و نمایندگان رسانه های خارجی از کشورهای مختلف این رخداد تاریخی را پوشش خبری می دهند. هردو مذاکره کننده دارای شخصیتی غیرقابل پیش بینی هستند و به همین دلیل هیچ کس واقعا نمی داند که بعد از این نشست، چه اتفاقی روی خواهد داد. هر احتمالی وجود دارد، ممکن است بیانیه ای در مورد پایان رسمی جنگ کره صادر شود و یا با خروج غیرمنتظره یکی از طرفین از جلسه، مذاکرات به شکست انجامد.

سنگاپور کمتر از یک ماه پیش برای این مذاکرات انتخاب شد و در مدت یک هفته رسانه ها اخبار مستمری را در مورد این نشست به سراسر جهان مخابره کردند. به نظر می رسد جزئیات محتوای این دیدار در هاله ای از رمز و راز باقی بماند و یا اینکه حداقل بعدها منتشر شود و در شرایط کنونی صرفا سرفصل هایی از موضوعات کلی به جهان ارسال شود.

برخی از کارشناسان می گویند مساله این است که موضاعات برای بحث در این دیدار بسیار بیشتر از گفت وگو در مورد یک توافق است؛ اما ترامپ پیشتر تاکید داشت که برای یک توافق کوچک در این نشست حاضر نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار