معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: کمیته امداد برای سهولت در پرداخت فطریه و کفاره مردم خداجوی استان یزد کد دستوری # 035*8877* تلفن همراه را در نظر گرفته است .
کد خبر: ۶۱۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 10 June 2018

«غلامرضا مشعل‌چی» با اشاره به رویکرد این نهاد برای بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی در دریافت کمک‌های مردمی به ‌صورت غیرحضوری، گفت: کمیته امداد برای سهولت در پرداخت فطریه و کفاره مردم خداجوی استان یزد کد دستوری # 035*8877* تلفن همراه را در نظر گرفته است . 

وی ادامه داد: شهروندان نیکوکار می‌توانند پس از وارد کردن کد دستوری و انتخاب شماره 5 با عنوان طرح‌های ویژه به صفحه بعد هدایت ‌شده و مجدداً با انتخاب عدد 5 که مربوط به زکات است، گزینه موردنظر خود را از میان زکات فطریه عام، زکات فطریه سادات، کفاره عمد و کفاره غیر عمد انتخاب و مبلغ موردنظر را وارد و نسبت به پرداخت اقدام کنند . 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یادآور شد: تمامی کمک‌های حاصل از زکات فطریه و کفاره طبق نیت نیکوکاران برای فقرا و مساکین هزینه شده و هزینه‌های پشتیبانی از محل بودجه دولتی تأمین می‌شود . 

وی با بیان این که مردم خیر و نیکوکار استان یزد سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند، افزود: 661 میلیون تومان از کمک‌های اهدایی در قالب زکات فطریه عام و سادات، 321 میلیون تومان کفاره غیر عمد و 34 میلیون تومان کفاره عمد بود . 

مشعل‌چی گفت: فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک‌ هزینه معیشت، رفع سوء تغذیه کودکان، کمک‌ هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن فقرا و مساکین هزینه می‌شود . 

  معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان بیان کرد: 380  پایگاه در سطح شهر، مساجد، پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری نسبت به دریافت فطریه و کفاره مردم استان در دو روز عید فطر اقدام می‌کند که از این تعداد 100 پایگاه در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها فعال هستند . 

گفتني است، با توجه به این که قیمت گندم طی سال گذشته تاکنون ثابت بوده است، میزان زکات فطریه برای هر نفر شش هزار تومان، کفاره غیر عمد برای هر روز 1700 تومان و کفاره عمد برای هر روز 102 هزار تومان در نظر گرفته‌ شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار