فرماندار یزد خبر داد
فرماندار یزد از تصویب 250 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی فراگیر و روستایی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 03 June 2018

مصطفی سالاری در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های فرمانداری یزد درزمینهٔ اشتغال، گفت: در راستای کنترل نرخ تورم، دولت برنامه‌های متعددی را در دست اجرا دارد که یکی از این برنامه‌ها اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و شهری است.

وی افزود: تسهیلات مذکور در حوزه شهری با کارمزد ۱۲ درصد و در مناطق روستایی با کارمزد ۶ درصد به متقاضیان اعطا می‌شود. این تسهیلات می‌تواند در صورت اجرا رونق را بار دیگر به مناطق شهری و روستایی استان یزد بازگردانده و زمینه کاهش نرخ بیکاری را فراهم سازد.

فرماندار یزد تصریح کرد: در حوزه روستایی برای شهرستان یزد ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است که در تلاشیم این سهم را تا سه برابر افزایش دهیم.

سالاری بابیان اینکه ملاک پرداخت تسهیلات در طرح اشتغال روستایی و شهری میزان اشتغال‌زایی طرح‌های اقتصادی است اظهار داشت: به ازای ایجاد هر تعداد شغل در طرح‌های ارائه‌شده، مبلغ ۷۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و مردم می‌توانند از این فرصت خوب استفاده کرده با استفاده از این تسهیلات برای خود و تعداد زیادی از افراد اشتغال‌زایی کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به روند اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی در کشور، گفت: این روند از بخشداری‌ها آغاز و پس از تکمیل مدارک، پرونده به کارگروه اشتغال شهرستان و سپس استان ارسال‌شده و با تصویب نهایی تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت می‌شود.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان یزد اذعان کرد: افزایش سهم روستاها از محل درآمد مالیات بر ارزش‌افزوده موجب تحول در بسیاری از روستاهای کشور شده و رونق خوبی به فعالیت‌های عمرانی این روستاها داده است.

وی در پایان اظهار داشت: درمجموع بخش روستایی و شهری تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که امیدواریم با مساعدت مسئولین استان، اعتبار برای طرح‌های مصوب شهرستان تأمین شود.تصویب 250 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی فراگیر و روستایی در یزد

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار