ششمین جشنواره کشوری « روح خدا» با حضور مسئولان استانی در محل دفتر امام جمعه یزد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۱۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 02 June 2018

 ششمین جشنواره کشوری « روح خدا» امروز (12 خرداد) با حضور آیت الله محمد رضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛ غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد؛ مهدی جمالی نژاد، شهردار یزد؛ حجت الاسلام محمد فخر الدین، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد؛ محسن ابوترابی، عضو شورای شهر یزد و جمعی از مسئولان استانی در محل دفتر امام جمعه یزد آغاز به کار کرد.

 

مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست گفت: ششمین دوره جشنواره کشوری« روح خدا» همزمان با ایام رحلت امام (ره) آغاز به کار کرده است و تا دهه فجر سالجاری ادامه دارد.

وی افزود: این جشنواره با هدف معرفی ابعاد شخصیتی امام (ره) به جامعه و ارائه دستاوردها در این راستا برگزار می شود که از سراسر کشور آثار به این جشنواره ارسال می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: این جشنواره به ابتکار دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد برای ششمین سال متوالی برگزار می شود که در رشته های مختلف برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد در این نشست گفت: امام خمینی(ره) انسانی قدیس و قهرمانی بود که توانست با فهم عمیق، علم النفس و علم الاجتماع و با تاسی با روش انبیا و امامان معصوم (ع) حماسه و عرفان را به هم پیوند دهد و مصداق« ان عبدالله واجتنبوا الطاغوت» گردد.

وی افزود: غرض از برگزاری جشنواره، معرفی شخصیت قهرمان و قدیس حضرت امام (ره) به تمام نسل ها و عصرها است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد بیان کرد: از آنجایی که چنین انسان هایی با دانایی و آگاهی خویش تاثیرگذار در جامعه بوده اند نیاز است مرام آنها نیز گفتمان سازی شود.

 

حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: برای معرفی شخصیت حضرت امام (ره) قالب های متفاوتی وجود دارد که یکی از این قالب ها جشنواره های هنری است که با برگزاری آن با زبان هنر میتوان نسل جدید را با آن قهرمان و قدیس روزگار آشنا کرد.

وی افزود: قصد داریم جشنواره را از کشوری به بین المللی ارتقا دهیم، چرا که امام (ره) یک شخصیت کاریزماتیک و بین المللی است.

 

در پایان این مراسم نیز پوستر و کتابچه آثار دوره های گذشته جشنواره کشوری « روح خدا» توسط امام جمعه یزد، شهردار یزد و رئیس شورای شهر یزد رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار