مدیر جهادکشاورزی شهرستان ابرکوه با بيان اين كه ابركوه دومين كانون سن گندم كشور است، از كاهش آلودگي امسال مزارع ابركوه به دلیل تغییر دمای هوا و شرایط آب و هوایی خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 30 May 2018

«مهدی غیب الهی» درحاشیه بازدید از نحوه اجرای سمپاشی علیه آفت سن گندم در اين شهرستان اظهار کرد: نظارت کامل بر مبارزه با آفت سن گندم تاثیر بسزائی در میزان عملکرد از نظر کیفیت و کمیت محصول گندم دارد . 

وی با اشاره به این که ابرکوه دومین کانون سن گندم کشور است، گفت: عملیات مبارزه با آفت سن گندم از فروردین امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد . 

این مسئول ادامه داد: امسال با دو هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آلوده به سن گندم مبارزه می شود و به دلیل تغییر دمای هوا و شرایط آب و هوایی امسال مزارع گندم این شهرستان کمتر به سن آلوده است . 

وی با اشاره به سه هزار هکتار مزارع گندم شهرستان ابرکوه درسال زراعی جاری، گفت: این مزارع به صورت مکانیزه به کاشت گندم اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط در هر هکتار سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گندم از اراضی این شهرستان تولید شود . 

به گفته غيب‌الهي، به دلیل تبعات خشکسالی، افت سطح آب‌های زیرزمینی، تداوم خشکسالی و کاهش نزولات جوی،۱۰ درصد محصول زراعی شهرستان ابرکوه کاهش یافته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار