کد خبر: ۶۱۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 27 May 2018

به گزارش تابناک يزد، هزار و 300 خانوار در سال 96 از تحت حمایت کمیته امداد استان یزد خارج و به همین تعداد خانوار برای استفاده از خدمات متنوع این نهاد وارد چرخه حمایتی شدند.
جلسه هم‌اندیشی با حضور مدیران روابط عمومی بانک‌ها و جمعی از مسئولان کمیته امداد استان یزد به‌منظور بررسی راهکارهای عملی برای تبدیل مشارکت‌های مردمی از حالت دستی و سنتی به سمت پرداخت‌های الکترونیکی برگزار شد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، رضا زارع زاده مهریزی، قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد در این جلسه بابیان اینکه این نهاد خدمات متنوعی را به جامعه هدف تحت حمایت ارائه می‌کند، گفت: هزار و 300 خانوار در سال 96 از تحت حمایت کمیته امداد استان یزد خارج و به همین تعداد خانوار برای استفاده از خدمات متنوع این نهاد وارد چرخه حمایتی شدند.

کمیته امداد یرد برای چه نیازهایی برنامه دارد؟


قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد افزود: این نهاد به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه حمایتی در کشور برای تمامی نیازهای خانوار تحت حمایت از تولد تا زمان فوت در بخش‌های مختلفی ازجمله درمانی، تحصیلی، آموزشی، اشتغال، ازدواج و مسکن برنامه دارد و با مشارکت خیران در حال خدمت‌رسانی به آنان است.
وی بابیان اینکه رسالت اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانوار تحت حمایت است، افزود: کمیته امداد به‌مثابه درمانگاهی است که نیازمندان پس از ورود به این درمانگاه فقر بر اساس نیازمندی که دارند خدمات دریافت می‌کنند و درنهایت باکار و تلاش و کسب درآمد پایدار به خودکفایی رسیده و از حمایت خارج می‌شوند.
زارع زاده با اشاره به اینکه این نهاد در تلاش است پرداخت صدقه و تمامی کمک‌های مردمی از حالت دستی به‌صورت الکترونیکی تبدیل شود، گفت: تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم کمیته امداد موظف است 80 درصد کمک‌های مردمی را به‌صورت الکترونیکی دریافت کند و بانک‌ها ازجمله ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند کمیته امداد را در تحقق این هدف و ترویج فرهنگ پرداخت کمک‌ها به شیوه الکترونیکی یاری کنند.
وی با اشاره به مزیت‌های پرداخت الکترونیکی گفت: اهدای کمک‌ها به‌صورت الکترونیکی علاوه بر سهولت و سرعت در پرداخت از بسیاری از هزینه‌ها همچون هزینه نصب و تعمیر صندوق صدقه، جمع‌آوری و شمارش وجوه جلوگیری می‌کند.
قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد در ادامه بابیان اینکه شش درصد از جمعیت استان تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: 21 هزار خانوار با جمعیت 38 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند و معادل همین تعداد نیز به‌صورت مقطعی از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار