رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردکان، با بیان این‌که اقامتگاه‌های بوم گردی امری ضروری در استای توسعه گردشگری روستایی است، گفت: 16 بوم گردی جدید در شهرستان اردکان ایجاد شده است.
کد خبر: ۶۱۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 27 May 2018

«حمید مشتاقیان» با اشاره به این‌که 16 بوم گردی جدید در شهرستان اردکان تکمیل و ایجاد شده، اظهار کرد: به دنبال پیگیری‌های انجام شده، بررسی‌های لازم در روستاهای خرانق، درند، ساغند، رباط پشت بادام، سرو سفلی و همچنین در  شهر عقدا و اردکان انجام شده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر موافقت اولیه برای ساخت 16 بوم‌گردی صادر شده است،‌ گفت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در راستای توسعه گردشگری روستایی امری ضروری است .

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان اردکان، با اشاره به این‌که این اداره سرمایه‌گذاران این بخش را حمایت مالی و نظارتی می‌کند، خاطرنشان کرد: احداث بوم گردی در مناطق مختلف شهرستان باعث ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی منطقه و کسب درآمد برای آنان می‌شود .

مشتاقیان ادامه داد: با گسترش این مکان‌ها ساکنین علاوه بر حفظ و احیاء محیط زیست و آداب و رسوم گذشته، محیطی جذاب برای گردشگران آماده می‌کنند .

وی با بیان این‌که تاکنون چهار واحد بوم‌گردی با ظرفیت 115 نفر در شهرستان اردکان افتتاح شده است، گفت:‌ امیدواریم تا پایان سال جاری چند واحد دیگر به مرحله بهره‌برداری برسد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار