مديركل دفتر امور روستايی و شوراهای استانداری یزد،‌گفت: تهيه و تدوين طرح آمايش عشاير استان نقش مهمی در دستيابی به استراتژی موردنياز در مسیر توسعه عشاير استان ایفا می کند.
کد خبر: ۶۱۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 27 May 2018

«محمد یارمند» در نشست شوراي عشايري استان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قشر عشایر و تولیدات و اقدامات مناسب عشایر در راستای اقتصاد مقاومتی و مورد تأكيد مقام معظم رهبري، نقش عشایر به عنوان مولّد محصولات دامی نظیر گوشت و توليد بيش از ۲۰ درصد انواع محصولات لبنی استان را بسیار موثر دانست و گفت: اين وظيفه شوراي عشايری استان را دوچندان مي‌كند كه با حمايت  اينگونه ظرفیت‌ها آن را در سطح گسترده‌تري توسعه دهد .

وی با اشاره به اين‌كه جمعيت حدواً هفت هزار نفری عشاير استان با کمترین انتظار بیشترین فعاليت را دارند، خواستار توجه هر چه بیشتر ادارات و دستگاههای مسئول در امور عشایر شد و افزود: همه ادارات و نهادها باید با هماهنگی و ارتباط هر چه بیشتر در جهت رفع مشکلات عشایر استان تلاش کنند و این قشر زحمتکش جامعه را یاری نمایند .

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهای استانداری در بخش ديگري از سخنان خود ارتقاي دفتر امور عشاير به اداره امور عشاير را اتفاقي شايسته براي استان دانست و ضمن تقدير و تشكر از «حسن زارع» به عنوان رئيس اداره امور عشاير، گفت: سياستگذاري و برنامه‌ريزي در جهت ساماندهي عشاير، حفظ كوچ‌راه‌ها و ايل‌راه‌ها، تخصيص تسهيلات موردنياز در جهت اشتغال پايدار، خريد دام و علوفه مورد نياز آنها و تأمين بازار فروش محصولات دامي عشاير، تأمين آب شُرب عشاير، سوادآموزي و حفظ حريم مراتع از جمله وظايف شوراي عشايري استان مي‌باشد .

وی همچنين خواستار تهيه و تدوين طرح آمايش عشاير استان شد و انجام اين‌كار را دستيابي به استراتژي موردنياز در مسیر توسعه عشاير استان دانست .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار