مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد با بیان اینکه امروزه تنها کارکرد مساجد نماز خواندن و برگزاری مراسمات ختم است گفت: احیای کارکرد مساجد در اولویت اصلی کانون مساجد است.
کد خبر: ۶۱۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 27 May 2018

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد به سال تأسیس کانون‌های مساجد اشاره و اظهار داشت: کانون‌های مساجد از سال 1371 با هدف ایجاد پشتوانه‌های فرهنگی برای مساجد تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه متأسفانه کارکرد مساجد تنها برای نماز و مراسم‌های ختم در نظر گرفته می‌شود و این در حالی است که از صدر اسلام شاهد انجام تمامی امور مسلمین و جامعه در مساجد بودیم و به نوعی مرکز تمامی فعالیت‌ها در مساجد بوده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد با بیان اینکه فلسفه وجودی تأسیس کانون‌های مساجد را ارتباط با نسل جوان و تولید مخاطب دانست و تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی نیاز به هم افزایی و همکاری دستگاه و ارگان‌های مرتبط دارد تا بتواند تأثیرگذاری خاص خود را روی مخاطبین و بالأخص مخاطبین نسل جوان خود داشته باشد.

گرجی اضافه کرد: نقش حوزه‌های علمیه در تحقق اهداف فرهنگی بسیار پررنگ است و اگر بتوان برنامه ریزی دقیق و حساب شده‌ای در این زمینه بین این دو مرکز صورت گیرد، شاهد احیای کارکردهای مساجد در سطح استان یزد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مردم روحانیون را قشر همراه و دلسوز جامعه می‌دانند و نسبت به این قشر ارادت‌های خاص و ویژه‌ای دارند گفت: با توجه به این مسائل، دنبال فضایی هستیم که از روحانیت در جهت ارتقا سطح کیفی و کمی مساجد و کانون‌های مساجد هستیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری کانون‌های مساجد و حوزه‌های علمیه بتوان در جهت احیای کارکرد اصلی مساجد در سطح استان و کشور گام برداشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار