عضو شورای شهر یزد مطرح کرد؛
عضو شورای شهر یزد خواستار صدور مجوز پنج ساله برای برداشت آب تصفیه‌خانه فاضلاب به منظور آبیاری فضای سبز یزد شد.
کد خبر: ۶۱۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 27 May 2018

مرتضی شایق در جلسه علنی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب حدود ۲۰ سال پیش برای سه کارخانه یزد اجرایی شد، اظهار داشت: سوء مدیریت در فاضلاب شهر یزد صورت گرفت و این امر سبب شد تا قبل از اتمام این پروژه، کار برای تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و خانگی آغاز شود.

وی با بیان اینکه مردم اکنون برای تصفیه فاضلاب شهری پول پرداخت می‌کنند، افزود: این در حالی است که بعد از ۲۰ سال، اکنون تنها ۳۰ درصد شهر زیر پوشش طرح تصفیه فاضلاب قرار دارند.

شایق با اشاره به اینکه انباشت آب تصفیه شده و عدم استفاده از آن مشکلاتی برای مردم مناطق همجوار تصفیه خانه ایجاد کرده است، خواستار صدور مجوز پنج ساله برای برداشت آب تصفیه خانه فاضلاب یزد به منظور آبیاری فضای سبز شهر شد.

عضو دیگر شورای شهر یزد نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای خط آب انتقالی عنوان کرد: یزد، کاهش سهم خود از آب انتقالی را پذیرفت اما انتظار می‌رود دولت نیز مسائل دیگر را در مورد همکاری استان یزد و اصفهان مدنظر قرار دهد.

هاشم پاکنژاد تصریح کرد: مباحث مرتبط با آب انتقالی، محرمانه نیست و لازم است مردم را در زمینه بحث کم آبی، پساب، تصفیه خانه فاضلاب و آب انتقالی دخیل کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار